نرم افزارحسابداری صدگان

واریز حقوق کارکنان دولت حداکثر تا ۱۹ اسفند

0 681

حسابداراپ

رییس سازمان برنامه و بودجه از واریز حقوق کارکنان دولت حداکثر تا نوزدهم اسفندماه خبر داد.

پندار سیستم


به نقل از ایرنا، «محمدباقر نوبخت» عصر شنبه در سومین همایش سالیانه نظام فنی و اجرایی کشور که در سالن غدیر سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، تصریح کرد: قرار است از پانزدهم اسفندماه به بعد، حقوق کارکنان دولت را حداکثر تا نوزدهم اسفند اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: امسال مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۹ قانون بودجه ۱۳۹۷ تغییری ایجاد نکرد و برای سال آینده باید غیر از منابع صندوق توسعه ملی که به میزان ۱۴۰ هزار میلیارد ریال امکان استفاده داریم، از منابع دیگری برای اولویت های برنامه ششم استفاده کنیم.

نوبخت گفت: منابع کشور برای سال آینده ۳۴۶۰ هزار میلیارد ریال است که تلاش می شود تمرکز بودجه به سمت استان ها باشد، درآمدها و هزینه های متفرقه بودجه را ساماندهی کنیم و سایر اصلاحات بودجه‌ریزی را به انجام برسانیم، همچنین توانستیم با کسب اجازه از رهبر معظم انقلاب ۱۴۰ هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی را برای طرح‌های عمرانی نظیر آب و آبخیزداری و غیره در سال آینده اختصاص دهیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در مجموع سال آینده ۱۲۶۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای عملیات عمرانی استفاده می شود. رییس سازمان برنامه و بودجه دستیابی به رشد دو رقمی اقتصاد را که پارسال برای نخستین بار صورت گرفت، نتیجه تخصیص ۱۷۹ هزار میلیارد ریال منابع بانکی به حدود ۲۴ هزار واحد تولیدی و همچنین ۴۲۰ هزار میلیارد ریال وجه نقد و انواع اوراق به طرح‌های عمرانی دانست و افزود: آثار آن در ۹ ماهه امسال نیز مشهود است.

وی گفت: از آغاز امسال تا پایان آذرماه حدود ۹۳۵ هزار نفر وارد بازار کار شدند که برای ۹۱۸ هزار نفر آنان کار ایجاد شد، اما در مجموع برای جبران عقب ماندگی ها و مشکلات انباشته شده باید کارهای بزرگ تری انجام داد.

معاون رییس جمهوری بیان داشت: برای سال ۱۳۹۷ اجرای ۱۲ برنامه را پیش بینی کرده ایم تا یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شود. وی تاکید کرد: سال آینده ۸۳۷ هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند که ۷۰ درصد آنها را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

نوبخت همچنین ابراز امیدواری کرد منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها را بتوان به سمت تولید هدایت کرد و یادآور شد که هر ماه ۳۸هزار میلیارد ریال برای پرداخت و توزیع یارانه های نقدی مصرف می‌شود. این مسئول یادآوری کرد: در شرایطی که برخی دشمنان به دنبال این بودند که نفت را در برابر غذا قرار دهند، دولت دوازدهم تلاش کرد از امکانات ملی استفاده کند.

به گفته وی، با وجود اراده مسئولان برای رهایی از نفت و جدا کردن منابع مالی از نفت، همچنان بخشی از منابع توسعه ای از نفت تامین می شود. وی افزود: متوسط فروش نفت در سال ۱۳٩٢، ١٠۴ میلیارد دلار بود که وضعیت خوبی داشت، اما براساس آخرین گزارش ها متوسط عملکرد بودجه ۵١ میلیارد دلار بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه اظهارداشت: در چهار سال گذشته کل منابع نفتی حدود ۵٧ میلیارد دلار بود؛ در حالی که در چهارسال دولت دهم به حدود ٢۵١ میلیارد دلار می رسید که بیانگر محدودیت دولت یازدهم در زمینه درآمدهای نفتی است.

وی گفت: تلاش دولت این بود که موانع پیش روی تامین منابع از دارایی های سرمایه ای را رفع کنیم و به سمت فروریختن دیوار تحریم ها برویم که میزان صادرات نفت را به یک میلیون بشکه رسانده بود و حتی قرار بود نفت در برابر غذا معامله شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: همه تلاش دولت بر این بوده تا این مقدار محدود منابع را به سمت مباحث عمرانی پیش ببرد و امروز شاهدیم عملکرد بخش عمرانی بودجه از حدود ۲۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۴۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته و رشد بیش از ۹۰ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی بیان داشت: تا امروز ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تخصیص از محل منابع مالی و اوراق داشته‌ایم و امور تلفیق این سازمان آمادگی دارد حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال دیگر را ظرف امروز یا فردا تخصیص دهد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.