نرم افزارحسابداری صدگان

انتقاد رئیس اتاق بازرگانی از افزایش مالیات

0 675

حسابداراپ

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تا وقتی بانک مرکزی زیر سیطره دولت قرار داشته باشدهیچ اتفاق مثبتی در اقتصاد رخ نخواهد داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست ماهیانه پارلمان بخش خصوصی کشور با اشاره به قیمت ارز و تصمیم دولت در فروش اوراق ارزی و ریالی گفت:ما با تکرار وضعیت در بازار ارز مواجهیم و نتوانستیم از گذشته پند بگیریم ما متاسفانه عادت کردیم که علاج واقعه قبل از وقوع نکنیم.

غلامحسین شافعی ادامه داد: افزایش نقدینگی و دخالت عوامل بنیادی و اصلی در افزایش تقاضای پیدا و پنهان نقش زیادی در افزایش قیمت ارز داشته ضمن آنکه عدم دخالت میزان تورم سالیانه در نرخ ارز طی سالهای گذشته از دیگر عوامل افزایش قیمت ارز است.

شافعی در خصوص ممنوع الخروجی فعالان اقتصادی گفت: جلوگیری از خروج یک فرد در کشور مستقیم به حقوق شهروندی آن فرد مرتبط است این درست نیست که با نامه یک بانک به اداره گذرنامه یا اداره ثبت فردی را ممنوع الخروج کنند بلکه باید در این مورد دادگاه صالحه تشکیل شود.

پندار سیستم

وی در خصوص وضعیت بانک مرکزی گفت: تا وقتی بانک مرکزی زیر سیطره دولت قرار داشته باشدهیچ اتفاق مثبتی در اقتصاد رخ نخواهد داد،امیدواریم هر چه زودتر  از زیر سایه دولتها رها شود و به استقلال برسد.

شافعی با انتقاد از افزایش مالیات گفت: انتظار ما این است که نظر بخش خصوصی در این حوزه لحاظ شود.

وی افزود: هر سال درصدی به مالیات استانها افزوده می شود بدون توجه به آنکه سال گذشته چه اتفاقی در ان استان رخ داده و آیا مجموع درآمدهای آن افزایش داشته یا کاهش داشته است اما مالیات بدون توجه به این حداقل استاندارها فقط افزایش پیدا می کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: موضوع دیگر که در برخی استانها شاهد هستیم پرونده برخی از واحدهای مالیاتی به مرکز منتقل می شود در حالیکه مصایب آن واحد آلودگی زیست محیطی بر استان است این یک ظلم مضاعف به استانها است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.