نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر ارزش افزوده طلا از ۹ به ۳ درصد کاهش می یابد

2 1,223

حسابداراپ

رییس فراکسیون شفاف سازی اقتصادی مجلس گفت: توافقی صورت گرفته نا نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهر از ۹ به ۳ درصد کاهش پیدا کند.

پندار سیستم


به گزارش  خانه ملت، محمود صادقی، در خصوص نشست امروز ( ۲۶ دی ماه) فراکسیون شفاف سازی مالی در مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: پیرو مباحث دامنه داری که در خصوص نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مطرح است واصلاحاتی که نیاز است در قانون صورت بگیرد این نشست برگزار شد.

رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس با بیان اینکه عمده اعتراض‌های طلا و جواهر و سازندگان و فروشندگان این صنف نسبت به این قانون مطرح شد، گفت: تلاش شد در این نشست نمایندگان صنف، اتحادیه،   کمپینی که در این خصوص تشکیل شده، نمایندگان وزارت اقتصاد دارایی، اداره کل امور مالیاتی، مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان مردم در مجلس نظرات خود را در این خصوص مطرح کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به اینکه همه حاضرین بر این مسئله تاکید داشتند که شفافیت ضرورت دارد، ادامه داد: کل چرخه تولید طلا  و جواهر باید شفاف شود و عمده‌ترین اختلاف این است که آیا مالیات تنها بر روی اجرت باشد یا علاوه بر اجرت بر روی خود کالا نیز اعمال شود.

درخواست اصناف

وی با تاکید بر اینکه خواسته صنف این است که دریافت مالیات تنها بر روی اجرت ساخت طلا و جواهر اعمال شود، عنوان کرد: نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی عمده صحبت‌هایشان این بود که چرخه‌های واردات و تولید طلا و جواهر شفاف باشد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه نمایندگان صنف این ادعا را داشتند که زیرساخت‌های شفافیت ایجاد نشده است، تصریح کرد: روش‌های مختلفی در این زمینه در کشورهای دیگر در حال اجرا است و آقای بحرینی نایب رئیس فراکسیون نیز اعلام کردند که در این زمینه به یک الگوی برد برد رسیده‌اند که فرصت تشریح آن در این جلسه وجود نداشت.

رییس فراکسیون شفاف سازی و سالم سازی اقتصادی و انضباط مالی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه توافقی صورت گرفته است نا نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا و جواهر از ۹ درصد به ۳ درصد کاهش پیدا کند، خاطرنشان کرد: این بحث تقریبا ناتمام ماند که نیاز به بحث‌های بیشتری دارد و جلساتی دیگری نیز باید برگزار است.



محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. مریم می گوید

    واقعا که ۹درصد ارزش افزوده بر روی کل قیمت طلا بی انصافی کامله یعنی مالیات از اجرت اون زرگر بیچاره و اون مغازه داری که شب تا روز با مردم بحث میکنه بیشتره

  2. مریم می گوید

    بی انصافیه که مالیات از حق زحمه زرگر و مغازه دار بیشتره و ادم موقع فروش اجرت که هیچ سود که هیچ یه مالیاتم از پول طلاش کم شه این طلا رو صد هزار بار دیگه اب میکنن و این ۹ درصد دوباره گرفته میشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.