نرم افزارحسابداری صدگان

تغییر روش نرخ گذاری بیمه شخص ثالث

0 742

حسابداراپ

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه گفت: برآورد ما این است که در زلزله کرمانشاه ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت صنعت بیمه است که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها پرداخت شده است.


خبرگزاری فارس: عبدالناصر همتی صبح امروز در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه اظهار داشت: در طول ۲ دهه گذشته ضریب نفوذ بیمه رشد خوبی داشته و در ۲۴ سال گذشته از ۰.۳۴ درصد به ۲.۲ درصد رسیده است که نشان می‌دهد که صنعت بیمه ظرفیت رشد بالا دارد.

وی افزود: در هشت ماهه اول کشور رشد خوبی را تجربه کردیم و رشد خسارت نیز متعادل با رشد حق بیمه بوده و این نوید را به ما می‌دهد که مدیران صنعت بیمه روند مدیریت ریسک را جدی گرفته اند.

رئیس شورای عالی بیمه به تصویب آئین نامه حاکمیت شرکتی در شورای عالی بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: این آئین نامه موجب می‌شود شرکت‌های بیمه سیستم‌های اثربخش برای مدیریت ریسک و کنترل‌های داخلی را جدی بگیرند.

وی مدیریت ریسک، اکچوئری و حسابرسی داخلی را از جمله اصول مهم آئین نامه حاکمیت شرکتی عنوان کرد و گفت: پیاده سازی و استقرار کامل و نهادینه شدن این آئین نامه در ساختار سازمانی شرکت‌ها زمان بر است؛ ممکن است کسانی که به مدیریت خاص شرکت بیمه عادت کرده اند اجرای این آئین نامه برایشان سخت باشد، ولی فکر می‌کنیم در بلندمدت حتما خوب خواهد بود.

همتی، کنترل توانگری مالی را از جمله اقدامات مهم دیگر بیمه مرکزی در سال جاری عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما تخصصی کردن شرکت‌های بیمه و حرکت به سمت تفکیک بیمه‌های عمر از غیر عمر است که به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم و مقررات و تسهیلات لازم را برای تاسیس شرکت‌های تخصصی بیمه عمر را در نظر گرفته ایم.

پندار سیستم

وی ادامه داد: یک مدیریت تخصصی نیز برای نظارت بر بیمه‌های عمر در بیمه مرکزی تشکیل خواهد شد و نظارت بر بیمه‌های عمر و نحوه خرج و ذخیره گیری از منابع بیمه عمر را تحت کنترل بیشتر در خواهیم آورد.

رئیس شورای عالی بیمه تصویب آئین نامه ۹۴ در شورای عالی بیمه از اقدامات مهم در صنعت بیمه توصیف کرد و گفت: آئین نامه ۸۱ نحوه آزادسازی نرخ‌ها را اعلام کرده بود و اینکه شرکت‌های بیمه چه تکالیفی خواهند داشت. آئین نامه ۹۴ با موضوع قیمت گذاری بیمه‌ها بر مبنای قیمت تمام شده خواهد بود که از سال ۹۷ اجرایی می‌شود.

همتی با تاکید بر اینکه شرکت‌های بیمه باید به حداقل سرمایه تعیین شده در دولت دست یابند، اظهار داشت: شرکت‌ها برای افزایش سرمایه خود یا باید سرمایه را بالا ببرند یا پوشش اتکایی بگیرند.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: ما توسعه مداوم سیستم سنهاب و اجرای کد یکتا را در دستور کار داریم و می‌خواهیم برای سایر رشته‌ها نیز به تدریج این موضوع را اجرایی کنیم که بسیار برای جلوگیری از تخلفات مهم است.

وی به تصویب رساندن آئین نامه‌های قانون جدید بیمه شخص ثالث را بسیار مهم و سخت توصیف کرد و اظهار داشت: ماده ۱۸ مهم‌ترین ماده‌ای بود که به تصویب رسید و براساس آن نرخ بیمه با محوریت راننده و شایستگی راننده در رانندگی ارزیابی خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه گفت: برآورد ما این است که در زلزله کرمانشاه ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت صنعت بیمه است که تاکنون ۲۵ میلیارد تومان از این خسارت‌ها پرداخت شده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.