نرم افزارحسابداری صدگان

لغو طرح قیمت‌گذاری برخی کالاها در واحدهای خُرده فروشی

0 790

حسابداراپ

وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به تاکید و نظر رییس جمهوری، طرح تغییر شیوه اطلاع رسانی قیمت برخی کالاها (برچسب گذاری قیمت) در خُرده فروشی‌ها یا محل عرضه را لغو کرد.

پندار سیستم


به گزارش ایبِنا، متن دستور محمد شریعتمداری برای لغو تغییر شیوه اطلاع رسانی قیمت برخی کالاها در خرده فروشی که خطاب به مسؤولین ذی‌ربط برای انجام اقدامات لازم صادر شده است، عیناً به شرح زیر است:

«پیرو ابلاغیه شماره ۶۰/۱۴۸۷۱۰ مورخ ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۶ مبنی بر تعویق افتادن اجرای طرح «تغییر شیوه اطلاع رسانی قیمت برخی کالاها در خُرده فروشی» با عنایت به تأکید ریاست محترم جمهوری مبنی بر کان لم یکن کردن طرح موصوف، بدینوسیله ابلاغیه‌های شماره ۶۰/۱۳۴۰۰۳ مورخ ۹ شهریور ۱۳۹۶ و ۶۰/۱۱۹۳۵۹ مورخ ۲۲ مردادماه سال جاری  کان لم یکن اعلام می شود. لازم است دستور فرمایید اقدام مقتضی در خصوص اطلاع رسانی مناسب به تمامی دستگاه ها و واحدهای تحت پوشش مرتبط، معمول شود. ضمنا شیوه جلوگیری از اعلام قیمت توسط کارخانه روی کالا به گونه ای که امکان تخفیف های ۵۰ درصدی فراهم شود را با دخالت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان وضع بفرمایید.»

شایان ذکر است که وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه قبلی خود دستور داده بود تا  زمان اجرای طرح تغییر شیوه اطلاع رسانی قیمت برخی کالاها در محل عرضه به خاطر بررسی جامع و حصول اطمینان از تحقق اهداف آن برای حمایت منطقی از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، به تعویق بیفتد.

گفتنی است که این طرح در مرحله اول کالاهای غیرضروری مانند محصولات صنایع بیسکوییت، شیرینی، کیک و شکلات، انواع چییپس و اسنک و همچنین صنایع سلولزی بهداشتی را به صورت پایلوت شامل می‌شد و قرار بود از ابتدای مهرماه امسال آغاز شود.

در راستای این طرح واحدهای تولیدی مشمول موظف بودند که بدون الزام به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها با رعایت کامل شرایط قانونی، محصولات خود را قیمت گذاری و به بازار عرضه کنند.

همچنین واحدهای خرده فروشی نیز مکلف به اطلاع رسانی قیمت این گروه از کالاها به وسیله درج و یا نصب برچسب قیمت بر روی کالا، در محل عرضه و مستند به فاکتورهای خرید و با حداقل قیمت رقابتی و رعایت انصاف و ارایه فاکتور رسمی در صورت تقاضای مصرف کننده بودند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.