نرم افزارحسابداری صدگان

حق بیمه رانندگان قانونمدار کاهش می‌یابد

0 810

حسابداراپ

رییس کل بیمه مرکزی از تصویب آیین نامه ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث با موضوع ضوابط تعیین سقف بیمه شخص ثالث، نحوه اعمال تخفیفات و جرائم آن از سوی هیات وزیران خبر داد.


پندار سیستم

به گزارش ایبِنا، عبدالناصر همتی در خصوص جزییات این آیین نامه اظهارداشت: بر اساس این آیین نامه، حق بیمه افرادی که در سامانه راهنمایی و رانندگی دارای نمره منفی هستند به ازای هر نمره یک درصد و تا سقف ۳۰ درصد افزایش می یابد و رانندگانی که رانندگی پُرخطر انجام می دهند نیز مشمول اضافه نرخ می شوند.  

وی افزود: در این آیین نامه گذراندن دوره های رانندگی ایمن که از سوی راهنمایی و رانندگی برگزار خواهد شد و خرید وسیله نقلیه نو به ترتیب شامل ۱۰ و ۵ درصد تخفیف حق بیمه می شود.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: این آیین نامه دارای ۱۱ ماده و چندین تبصره است که بیانگر تخفیفات، تقسیط، تعیین نرخ حق بیمه و جرائم است و هدف اصلی از تصویب این آیین نامه تعیین ضوابط سقف حق بیمه و تشویق به رانندگی صحیح و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و به تبع آن کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در کشور است.

همتی گفت: یکی دیگر از ویژگی های این آیین نامه جلوگیری از حذف تمام تخفیفات عدم خسارت بر اثر یک تصادف است و صرفا بخشی از تخفیفات از بین می رود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این آیین نامه بر اساس نوع رانندگی بیمه گذاران، نرخ حق بیمه عادلانه تر و مناسب با رفتارهای آنها تعیین شود.

شایان ذکر است، به موجب این آیین نامه شرکت های بیمه می توانند بین ۵۰ تا ۷۵ درصد حق بیمه را بسته به شرایطی در اقساط شش ماهه دریافت کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.