نرم افزارحسابداری صدگان

جرایم دیرکرد اقساط وام مسکن بخشوده می‌شود

0 965

حسابداراپ

بانک دولتی عامل بخش مسکن تا پایان آذرماه فرصت بخشودگی جرایم تأخیر بازپرداخت اقساط و بدهی معوق به این بانک را فراهم کرده است.

پندار سیستم


به گزارش مهر، بانک دولتی عامل بخش مسکن اعلام کرد: با توجه به لزوم دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده سال جاری در وصول مطالبات غیر جاری و به منظور بهبود فرآیندهای منجر به وصول مطالبات، کمیسیون عالی وصول مطالبات این بانک پیشنهادهایی در این رابطه مطرح کرد که در جلسه ۲۲ شهریور هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه مقرر شد به منظور تسریع در روند کاهش مطالبات غیر جاری در طبقه مشکوک‌ الوصول و معوق، طرح ویژه «همت دو» از تاریخ اول مهر تا پایان آذر اجرا شود. در قالب این طرح که اجرای آن در روزهای اخیر آغاز شده است، مشوق‌های ویژه‌ای به منظور تسریع در روند وصول مطالبات غیر جاری و بدهی معوق مشتریان خود در نظر گرفته شده است.
در قالب بخشی از مفاد این طرح، مشوق‌های جانبی تحت عنوان «بخشودگی جرایم تأخیر تأدیه» پیش‌ بینی شده است. بر این اساس در صورت واریز نقدی تمام و یا قسمتی از مطالبات غیر جاری، با توجه به میزان واریزی، بخشی از جرایم دیرکرد مشمول بخشودگی خواهد شد.
با اجرای این طرح بدهکاران بانکی در قراردادهای با جرائم تصاعدی نیز در صورت پرداخت مطالبات بانک طی سه ماهه پاییز، مشمول بخشودگی جرایم خواهند شد. به این ترتیب در صورت واریز نقدی تمام مطالبات غیر جاری در قراردادهای با جرایم تصاعدی و در صورت واریز نقدی بخشی از مطالبات غیرجاری مربوط به این قبیل قراردادها با توجه به میزان واریزی، بخشی از جرایم دیرکرد بخشوده خواهد شد.
در طرح همت دو که بانک عامل بخش مسکن به منظور تسریع در وصول مطالبات غیر جاری خود اجرا می‌کند، در خصوص تسهیلات اقشار خاص اعم از زلزله‌ زدگان، روستایی، کمیته امداد، بهزیستی و طرح مسکن مهر نیز بخشودگی جرایم پیش‌ بینی شده است. بر این اساس در صورت واریز مطالبات غیر جاری این بخش به نسبت پرداختی‌ ها، جرایم محاسبه شده بر اساس نوع قرارداد حسب مورد ۶ تا ۸ درصد با توجه به میزان جریمه متعلقه مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.
این بانک با اجرای این طرح مسیر دیگری نیز برای تسریع در وصول مطالبات جاری خود در نظر گرفته است. در قالب طرح همت دو از ابتدای مهر تا پایان آذرماه امکان تغییر نام مدیون بدون واریز درصدی از مانده بدهی مشروط بر اینکه اقساط معوق وجود نداشته باشد و یا اینکه در طول مدت اجرای این طرح به طرق ممکن تسویه شود، فراهم شده است. بنابراین آن دسته از مشتریان بانک عامل بخش مسکن که فاقد اقساط معوق بوده و یا نسبت به واریز مطالبات غیر جاری بانک اقدام کنند، تا آخر آذر می‌توانند تسهیلات خود را بدون رعایت پیش‌ شرط واریز درصدی از مانده بدهی، به شخص دیگری منتقل کنند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.