نرم افزارحسابداری صدگان

زنان نباید موقع شیر دادن اخراج شوند

0 755

حسابداراپ

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین مصوبه دیوان عدالت اداری که به تازگی دستورالعملی درباره برداشته شدن ممنوعیت اخراج مادران نوزادان شیرخوار صادر کرده است، گفت: مکاتباتی را در این زمینه خواهیم داشت، معتقدیم زنان نباید موقع شیر دادن اخراج شوند.

پندار سیستم


به گزارش ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برنامه من برای دور دوم وزارت این است که مزد کارگران از تورم پیشی بگیرد تا بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

علی ربیعی،‌ درباره سامان‌دهی صندوق‌ها که در برنامه‌اش برای دولت دوازدهم به آن اشاره شده گفت: صندوق‌ها باید  اصلاحات پارامتریک و سیستماتیک و ساختاری داشته باشند.

وی ادامه داد: دولت باید طی برنامه‌ای مشخص بدهی‌هایش را پرداخت کند و همچنین منابع و مصارف این صندوق باید مشخص شود.

ربیعی با اشاره به واگذاری بنگاه‌ها به این صندوق‌ها عنوان کرد: باید از بنگاه‌داری زیان‌ده خارج شویم. اشتباهی که وجود دارد این است که فکر می‌کنند این صندوق‌ها هستند که روی این بنگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند در صورتی که این درست نیست، به زور این کار انجام شده است.
وی تاکید کرد: این بنگاه‌ها جز ضرر و زیان چیزی ندارد، وقتی آنها را ورشکسته کرده‌اند بازخواستی هم نمی‌توانند کنند؛ چراکه سودی ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: پول را جایی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که سود بیشتری داشته باشد. در اصلاحات پارامتریک که مدنظر ماست طول سال بازنشستگی و هچنین سهم آنان مدنظر خواهد گرفت تا به یک منابع و مصارف مشخصی برسند.

وی یادآور شد: این مشکل ایران نیست بلکه که جهانی است. وقتی جمعیت به سمت سالمندی می‌رود با بحران صندوق‌ها روبه‌رو می‌شوند ، یونان یکی از این کشورهاست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که تشکل‌های کارگری تلاش فراوانی انجام داده‌اند تا شما مجددا به عنوان وزیر انتخاب شوید چه برنامه‌ای برای آنان دارید، گفت: برنامه‌ای که دارم برای بیکاران و سپس تامین امنیت شغلی این قشر است.

ربیعی تاکید: حتما تلاش می‌کنم مزد کارگران از تورم پیشی بگیرد تا بتوانند زندگی خود را تامین کنند.

وی درباره این که آیا وضعیت شستا تعیین تکلیف شده است یا خیر عنوان کرد: خیر، این مساله در دست من است و بعدا تعیین تکلیف خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اقدام به نوعی امنیت شغلی زنان را به خطر می‌اندازد، حقوق‌دان‌های ما در حال مکاتبه هستند و ان‌شاالله بتوانیم از طریق مراجع بالاتر نظر خود را اثبات کنیم.

ربیعی در ادامه با اشاره به قراردادهای موقت نیز یادآور شد:  در این زمینه هم دیوان، بخش‌نامه را ابطال کرد. قراردادهای موقت بسیار لجام گسیخته شده‌اند ما در تلاش هستیم که در مشاغل مستمر این‌گونه قراردادها نباشد. شغل‌های مستمر نباید قرارداد موقت داشته باشند. تلاشمان را خواهیم کرد تا امنیت شغلی را بالا ببریم. 



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.