نرم افزارحسابداری صدگان

اقداماتی که شرکت ها در زمان بحران باید انجام دهند

0 551

حسابداراپ

 رابرت یانگر، بنیانگذار و مدیر مرکز اعتبار شرکت های دانشگاه آکسفورد است. او همچنین Finsbury را تاسیس کرد که یک شرکت استراتژیک مالی است. نظراتی که در این مطلب بیان شده است، صرفا مربوط به نویسنده است.


شرکت ها همیشه خود را به دردسر می اندازند و واکنش های عمومی به آنها در رسانه های اجتماعی می تواند بسیار شدید باشد.

در حالی که هر بحرانی متفاوت است، هرشرکت برای جلوگیری از تبدیل بحران به یک فاجعه باید گام های خاصی بردارد.

در اینجا مراحل اصلی برای کسانی که می خواهند به مسیر اصلی برگردند و از سقوط جلوگیری کنند و اعتبار خود را بازگردانند، توصیه شده است:

۱.پذیرش و معذرت خواهی

پذیرش مشکل و عذرخواهی سریع بسیار حیاتی است. عذرخواهی باید فوری و بدون قید و شرط باشد. این عمل نشانه مهم از شخصیت سازمان است.

اوایل سال ۲۰۱۷، یونایتد ایرلاین اشتباه کرد. این شرکت با یک اعتراض عمومی مواجه شد، درست بعد از اینکه فیلم آنلاینی به نمایش گذاشته شد که مسافر را به زور از پرواز بیرون کشیدند تا به او صندلی در پروازی که پرداخت کرده بود را ندهند. این شرکت به سرعت معذرت خواهی نکرد و وقتی هم در نهایت عذرخواهی کرد، چیز زیادی به دست نیاورد.

حتی مونوز اسکار، مدیرعامل شرکت به طور خاص مجبور به معذرت خواهی شد. البته این ماجرا هم به صورت غیرقابل تحملی رخ داد. مردم هم ناامید شدند که مدیرعامل پشت صنعت پنهان شده است.

مونوز بعد از آن به کارمندانش ایمیلی فرستاده بود و مسافر را «مخل و جنگجو» توصیف کرده بود. این ماجرا نشان داد که شرکت واقعا عذرخواهی نکرده و به مسافرانش اهمیتی نمی دهد.

۲.شناسایی علت اصلی بحران

شرکت ها باید بلافاصله کار کنند تا علت اصلی بحران شناسایی شود. در یک سناریوی ایده آل، سازمان متعد می شود که یافته هایش را منتشر کند.

پندار سیستم

شفافیت و تمایل به باز بودن و صادقانه در مورد علت بحران صحبت کردن، کلید بازگرداندن اعتماد به ذی نفعان است. این کار همچنین شرکت را در برابر بحران های آینده محافظت می کند.

تویوتا این اشتباه را سال ۲۰۰۹ مرتکب شد. زمانی که تولیدکننده به شکایات مشتریان خود پاسخ نداد.

این مشکل از فراخوانی میلیون ها خودرو برای مشکل پدال گاز شروع شد. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه های ایالات متحده، سازنده خودرو را به دور زدن مسئولیت متهم کرد. آنها اطلاعات نادرست و گمراه کننده ای به صاحبان خودرو تویوتا فرستاده بودند.

در نهایت تویوتا، زمان زیادی برای شناسایی موضوع و برعهده گرفتن مسئولیت این مشکل صرف کرد. این پاسخ آهسته، خسارت زیادی به نام تجاری تویوتا زد و باعث شد بازار او در ژاپن، امریکای شمالی و اروپا آسیب ببیند.

۳.تغییرات لازم را انجام دهید

زمانی که علت مشخص است، سازمان ها باید تغییراتی را برای جلوگیری از مشکلات مشابه در آینده انجام دهند.

بخش بانکی همیشه از پاسخ های الکی به بحران های مختلف رنج می برد. مثل زمانی که زیان های عظیم تجاری و بحران ابتدایی مسکن رخ داد.

۴.ارزیابی مداوم پاسخ به بحران

سازمان ها باید درک کنند که اعتمادسازی دوباره زمان می برد. آنها باید بررسی های خود را ادامه دهند تا اطمینان حاصل شود که به علل بحران کاملا رسیدگی شده است. آنها باید کار و تحقیقات خود را شفاف بیان کنند.

در این رابطه، شرکت بریتیش پترولیوم (BP) مثال خوبی برای این وضعیت است. او پس از انفجار نفت در خلیج مکزیک مدام گزارش می دهد و اطلاعات خود را به روز می کند. این اقدامات به این شرکت کمک کرده تا تصویر خود را بازسازی کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.