نرم افزارحسابداری صدگان

سامانه مالیاتی ویژه برای مناطق آزاد

0 1,318

حسابداراپ

بر اساس دستورالعمل ارائه اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد، ارائه هرنوع اظهارنامه عملکردی از طریق سامانه الکترونیکی که توسط سازمان امور مالیاتی ایجاد خواهد شد، انجام می‌شود.

پندار سیستم


در دستور العمل نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی و عملکرد مالی در مناطق آزاد تجاری که به امضای دبیر شورای عالی مناطق آزاد و وزیر اقتصاد رسیده است آمده، با  توجه به بند ث ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و در اجرای بند ۹ راهکارهای عملیاتی برنامه ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد در مناطق آزاد، شرط برخورداری از هرگونه معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی در مناطق آزاد داشتن مجوز فعالیت و تسلیم اظهارنامه مالیاتی و تکمیل اطلاعات مالی در موعد مقرر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس ماده ۴ این دستور العمل کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه آزاد فعالیت دارند به منظور ارائه اظهارنامه مالیاتی و اطلاعات عملکرد مالی به سازمان مالیاتی مکلف به ثبت نام و دریافت شماره اقتصادی شده اند.

درماده ۸ دستورالعمل مذکور تاکید شده است، اشخاص حقیقی و حقوقی مکلفند، فهرست معاملات خود را مطابق اقلام اطلاعاتی مندرج در سامانه الکترونیکی که توسط سازمان امور مالیاتی ایجاد خواهد شد تهیه و ارسال کنند. فهرست معاملات  بایستی حداکثر در مقاطع ۳ماهه تهیه و تا یک و نیم ماه بعد از هر فصل به سامانه مذکور ارسال شود.

همچنین کلیه فعالان اقتصادی مکلفند در صورت داشتن درآمد اجاره املاک اظهارنامه خود را تا پایان تیر ماه سال بعد از طریق سامانه مربوط ارائه نمایند.

بر اساس ماده۱۲ دستور العمل مذکور، اشخاص حقوقی مکلف شدند، اظهارنامه مالیاتی، تراز سود و زیان خود را به همراه فهرست هویتی حداکثر تا ۴ ماه پس از پایان سال مالی از طریق سامانه الکترونیکی سازمان مالیاتی ارائه کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.