نرم افزارحسابداری صدگان

کد پستی ۱۰ رقمی جایگزین آدرس اماکن

0 737

حسابداراپ

با تفاهم سازمان فضایی و شرکت پست کدپستی ۱۰ رقمی آدرس واحد اماکن می‌شود و دیگر نیازی به آدرس‌دهی از مسیرهای متعدد برای یک پلاک مشخص نخواهد بود.


به گزارش خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان فضایی ایران و شرکت ملی پست توسط محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی و حسین مهری مدیرعامل شرکت پست به امضاء رسید.
این تفاهم‌نامه با رویکرد بهره‌برداری از فناوری‌های فضایی در حوزه‌های کاربردی منعقد شده است و دو سازمان برای تامین تصاویر با تفکیک‌پذیری بالا و تولید و به روز رسانی نقشه‌های مورد نیاز پست با یکدیگر همکاری می‌کنند.
در این تفاهم، سازمان فضایی ایران با توجه به نیاز و استانداردهای شرکت پست تصاویر ماهواره‌ای با تفکیک پذیری مکانی و تاریخ دریافت مناسب را تهیه می‌کند نسبت به تولید و به روز رسانی نقشه‌های پارسل‌بندی مناطق شهری اقدام خواهد کرد.

پندار سیستم

محمدرضا وارسته رئیس آزمایشگاه و استانداردسازی سازمان فضایی ایران با اشاره به جزئیات این برنامه اعلام کرد: در حال حاضر ۵۱ میلیون رکورد پستی شامل ۳۹ میلیون رکورد شهری و ۱۱.۵ میلیون رکورد روستایی در بانک اطلاعاتی شرکت پست موجود است.
وی گفت: طبق این تفاهم در سال ۹۶ در حدود ۷۱ هزار شهر بزرگ در مراکز استان‌ها و ۱۰۰۰ روستا در سراسر کشور نقشه‌ها به روز خواهد شد و کد پستی به آنها اختصاص پیدا می‌کند.
وی تأکید کرد: در این برنامه اجباری به استفاده از ماهواره خاصی نیست و هر تصاویری با رزولیشن بالا که قابل استفاده باشد به کار می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: با این برنامه طبق پروژه GNAF کدهای پستی ۱۰ رقمی روی نقشه پیدا می‌شوند و با این مکان‌یابی دیگر نیازی به آدرس فیزیکی برای اعلام آدرس اماکن نیست و تنها با ارائه کد پستی آدرس دقیق اماکن مشخص می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه برای نخستین بار از استرالیا شروع شد و هم‌اکنون در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نتیجه آن آدرس‌دهی متعدد از مسیرهای مختلف برای یک مکان حذف می‌شود.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.