نرم افزارحسابداری صدگان

چگونه طی ده سال گذشته همه چیز در کسب و کار تغییر کرد؟

0 912

حسابداراپ

سال گذشته مشخص شد که چطور همه چیز تغییر کرد. برای اولین بار، ۵ شرکت ارزشمند جهان همگی از شرکت های فناوری بودند- اپل، آلفابت، مایکروسافت، آمازون و فیس بوک. بنابراین چه چیز باعث شده که غول های فناوری اینقدر متفاوت باشند؟


 تاکتیک مهمتر از استراتژی و کم اهمیت تر از تصور است. به نظر می رسد این موضوع مجموعه از قوانین جدید در جهان کسب و کار امروز شده است.

کسب و کار نمی تواند به سادگی رقبای بزرگ خود را دنبال کند؛ در واقع آنها همیشه مسیر خود را پیدا می کنند. در گذشته قهرمانان فراملی در صدر اقتصادهای جهانی در کنار یکدیگر به رقابت می پرداختند. اما در دنیای کسب و کار امروز هیچ نفر دومی وجود ندارد، بنابراین دنبال کردن گزینه ای برای انتخاب نیست.

سال گذشته مشخص شد که چطور همه چیز تغییر کرد. برای اولین بار، ۵ شرکت ارزشمند جهان همگی از شرکت های فناوری بودند- اپل، آلفابت، مایکروسافت، آمازون و فیس بوک. بنابراین چه چیز باعث شده که غول های فناوری اینقدر متفاوت باشند؟

در مرحله اول، ارزش بازار آنها یک تکه مهم از اقتصاد جهانی شده است. در سال ۲۰۰۷، شرکت مایکروسافت به عنوان تنها شرکت فناوری در میان ۱۰ شرکت ارزشمند و بزرگ جهان قرار داشت. ۱۰ سال بعد، نیمی از ۱۰ شرکت بزرگ و ارزشمند جهان از شرکت های فناوری هستند. البته این به این معنی نیست که دیگر شرکت ها در حال کم شدن هستند، بلکه به این معنی است که شرکت های فناوری به سرعت در حال رشد هستند.

کسب و کار امروز نیاز به حرکت سریع دارد، نه فقط برای بدست آوردن مزیتی بیشتر از رقبا، بلکه برای تلاش برای زنده ماندن. شرکت های فناوری با سرعت بیشتر از دیگر صنایع در به دست آوردن سهم بازار، کنترل هزینه ها و تصمیم گیری برای توانمندسازی کارکنان و خلق و نوآوری هرروزه تلاش می کنند.

پندار سیستم

از طرف دیگر، فناوری های روز به سرعت هرچه بیشتر تطبیق پیدا می کنند و به هنجار تبدیل می شوند. زمان برای بدست آوردن ثروت از فرصت برای افراد خلاق باز شده است. این در حالی است که یک قرن برای ساخت این ۵ فناوری لازم نبوده است، این همان چیزی است که در یک دهه رخ داده است. بنابراین شما هم می توانید در طول عمر خود آن را انجام دهید. به طور متوسط این شرکت ها ۲۸ سال سن دارند. تمام این شرکت به دست کارآفرینان تاسیس و مدیریت شده اند، حتی اگر شرکت های بزرگ عمومی باشند. در اغلب موارد، بخش قابل توجهی از حق رای سهام آنها توسط بنیانگذاران نگه داشته می شود.

این یک تغییر چشمگیر از ۱۰ سال گذشته تا به امروز است، زمانی که کسب و کار جهان تحت سلطه شرکت های انرژی، معدن، بانک ها با قوانین بروکراتیک، شرکت های دولتی بزرگ یا شرکت های خانوادگی متمرکز در صنایع مصرف کننده قرار داشت.

بدین ترتیب دولت و کنترل عمومی شرکت های بزرگ جهان با کنترل خصوصی توسط تعداد کمی کارآفرین جا به جا شده است، کسانی که حداقل  ادعای مسئولیت اجتماعی و اقدامات بشردوستانه دارند. بنابراین تمام ساختار ثروت، حکومت و مسئولیت دوباره ساخته شده است.

همین طور که سرعت تغییر ادامه دارد، پیش بینی اینکه در ۱۰ سال آینده چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد بسیار سخت خواهد بود.


 

 

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.