نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه انتقال تخفیف عدم خسارت بیمه ثالث

0 1,286

حسابداراپ

اگرچه کارشناسان بیمه، همیشه سعی داشتند که حق بیمه ثالث را وابسته به راننده نمایند و در هنگام ریسک سنجی آن در واقع طرز راننده را عامل اصلی قرار دهند؛ در مقااله‌های گذشته نیز به تفصیل در مورد این مساله توضیح داده‌ایم که بیمه شخص ثالث، راننده محور است، نه خودرو محور. اگرچه، مدت‌های طولانی است که سیستم تعیین حق بیمه خودرو در دنیا بر اساس ویژگی‌های رفتاری راننده است، اما ساز و کارهای تعیین حق بیمه در ایران، به خوبی اجرا نشده است. در گذشته و حتی حال حاضر هم، هر فرد در هنگام فروش خودرو، بیمه ثالث را به همراه آن به خریدار واگذار می‌کرد.


در این حالت راننده پرخطر و کم خطر با هم تفاوت نخواهند داشت و اگر چند سال تخفیف برای رانندگی صحیح به راننده تعلق گرفته باشد، به سادگی به مالک جدیدی واگذار می‌شود که میزان ریسک پوشش او مشخص نیست.

موضوع ماده ۶  بیمه شخص ثالث مصوبه شورای نگهبان

بنا به موضوع ماده ۶ قانون اصلاح قانون بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی، انتقال قطعی مالکیت وسیله نقلیه، انتقال‌دهنده تا قبل از انقضای مدت اعتبار بیمه نامه می‌تواند تخفیف وسیله نقلیه منتقل شده رابه وسیله نقلیه از نوع مشابه متعلق به خود یا افراد درجه اول خود منتقل نماید. بیمه‌گر مکلف است سوابق تخفیف عدم خسارت وسیله نقلیه منتقل شده را به وسیله نقلیه جایگزین انتقال دهد وتخفیف مربوط به آن را با کسر مدت باقی مانده وسیله نقلیه منتقل شده در بیمه نامه وسیله نقلیه جایگزین اعمال نماید. حق بیمه وسیله نقلیه منتقل شده در سررسید بیمه نامه آن خودرو بر اساس سوابق بیمه‌گذار جدید دریافت خواهد شد.

پندار سیستم

شرایط انتقال بیمه شخص ثالث در نقل و انتقال خودرو

  • هردو وسیله نقلیه باید بنام شخص واحد یا بستگان درجه ۱ بیمه گذارباشد.
  • انتقال بیمه نامه صرفا به خودروهای مشابه امکان‌پذیراست.
  • انتقال سند مالکیت باید بصورت قطعی باشد هرنوع وکالت(اعم از تعویض پلاک،کاری،بلاعزل) یا قولنامه قابل قبول نمی‌باشد.

مدارک لازم جهت بررسی احراز شرایط انتقال تخفیف

۱- اصل و کپی سند خودروی جدید
۲- بیمه نامه خودرو جدید
۳- کپی سند خودروی قدیم
۴- کپی بیمه نامه خودروی قدیم
۵- اصل الحاقیه حذف سوابق خودروی قدیم



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.