نرم افزارحسابداری صدگان

مردم ایران در سال ۹۵ بیش از ۲۹۰میلیارد تومان صدقه داده‌اند

0 1,226

حسابداراپ

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد ضمن بیان گزارشی از میزان کمکهای مردمی به نیازمندان، مشارکت نیکوکاران در طرح‌های مشارکتی کمیته امداد را اقدامی مطلوب در جهت گره‌گشایی از مشکلات مددجویان عنوان کرد.

ایسنا نوشت: علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه پرداخت صدقه از طریق روش های مختلفی همچون صندوق‌های صدقات ، مراکز نیکوکاری ، روش های نوین و کمک های مستقیم موردی خیران در کشور انجام می شود، گفت: کمک های مردمی جمع آوری شده خیران در قالب های متنوع پرداختی در امور مختلفی به منظور رفع نیاز محرومان در سراسر کشور هزینه می شود.
وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم طی سال ۹۵ در پرداخت صدقه بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان محاسبه شده است؛ بیان کرد: بیشترین مبالغ پرداختی خیران طی سال گذشته برای کمک به رفع محرومیت در کشور از طریق صندوق های صدقات بوده است.
ذوالفقاری به ارائه مبالغ جمع آوری مشارکت های مردمی از طریق درگاه های مختلف این نهاد پرداخت و عنوان کرد: میزان مشارکت نیکوکاران در پرداخت صدقه طی سال ۹۵ از طریق صندوق های صدقات حدود ۲۷۰ میلیارد تومان ، روش های نوین حدود ۱۱ میلیارد تومان، مراکز نیکوکاری حدود شش میلیارد تومان و کمک های موردی نیز حدود پنج میلیارد تومان بوده است.
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد در ادامه با بیان اینکه هر ایرانی در سال گذشته به طور متوسط حدود ۳۷۰۰ تومان صدقه پرداخت کرده است، افزود: بر اساس تحلیل انجام شده هر یک از خیران روزانه ۱۰ تومان و ماهیانه ۳۰۰ تومان صدقه پرداخت کرده اند که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه رشد قابل توجهی داشته است .
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی استان های خوزستان، گلستان ،آذربایجان شرقی ،خراسان شمالی و زنجان را به عنوان استان های برتر در کسب رتبه نخست تا پنجم در امر جمع آوری صدقه عنوان کرد.
شایسته ذکر است؛ نیکوکاران می توانند از طریق روش های نوین نظیر صدقه پیامکی از طریق ارسال عدد یک به سرشماره ۸۸۷۷ و یا استفاده از کدussd ، #۸۸۷۷*و اپلیکیشن “خوب باشیم” نسبت به پرداخت صدقات اقدام کنند.

 

منبع: ایسنا

پندار سیستم



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.