نرم افزارحسابداری صدگان

الزام الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی

0 750

حسابداراپ

رئیس بخش سیاست های تحریمی سرویس اقدامات خارجی اروپا، اتحادیه اروپا- بلژیک الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی را الزامی خواند و گفت: گسترش روابط تجاری با ایران را دنبال می کنیم.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ دیوید گیر امروز در چهارمین همایش تجاری و بانکی ایران – اروپا با بیان اینکه اروپا از برگزاری چنین همایش هایی استقبال می کند، گفت: ما اینجا هستیم تا نکات شما را جمع و دیدگاه شما را به آنها منتقل کنیم.

رئیس بخش سیاست های تحریمی سرویس اقدامات خارجی اروپا، اتحادیه اروپا- بلژیک با اشاره به اهمیت توافق هسته ای افزود: توافق هسته ای یک دستاورد مهم سیاسی و نشان دهنده دیپلماسی موفق بود که اجرای این توافق به نفع ایران و اتحادیه اروپا است.

گیر با تاکید بر اینکه برجام یک توافق چند جانبه است که سازمان ملل نیز از آن حمایت می کند، تصریح کرد: توافق هسته ای ایران برای اتحادیه اروپا اهمیت بسیاری دارد چون اتحادیه اروپا نقش تسهیل کننده ای در این رابطه دارد.

وی با اشاره به تاثیرات توافق هسته ای گفت: با انجام توافق هسته ای بسیاری از تحریم ها برداشته شد و انتقال منابع مالی و ارتقاء روابط بانکی، سوئیفت و اعطا تسهیلات صادراتی و وام های مختلف صورت گرفت.

رئیس بخش سیاست های تحریمی سرویس اقدامات خارجی اروپا، اتحادیه اروپا- بلژیک ادامه داد: با توافق هسته ای بانک مرکزی ایران دسترسی به ارزهای جدید پیدا کرد و افرادی نیز از فهرست تحریم ها خارج شدند.

گیر با بیان اینکه ما خواستار ایجاد تعامل سازنده هستیم، تصریح کرد: بیانیه مشترکی میان موگرینی و ظریف امضا شد که نشان دهنده تعامل در حوزه های مختلف است.

وی با اشاره به سفر افرادی از کشورهای مختلف اروپا به ایران گفت: پس از برجام اگر به داده ها نگاه کنید تغییر بسیاری در روابط تجاری ایران و اروپا رخ داده است.

گیر با یادآوری اینکه صندوق بین المللی پول به خاطر رشد اقتصادی، ایران را ستوده است، تصریح کرد: خوشبختانه پس از برجام، تولید نفت و صادرات آن به سطح قبل از تحریم ها رسیده و ناوگان هوایی کشور احیا شده است.

رئیس بخش سیاست های تحریمی سرویس اقدامات خارجی اروپا، اتحادیه اروپا- بلژیک، گسترش روابط تجاری را منوط به ایجاد اطمینان خواند و ادامه داد: به نفع ایران و اروپا است که اطمینان مابین هم را افزایش داده تا به این ترتیب روابط تجاری افزایش یافت.

وی با اشاره به اتصال ۳۰ بانک ایرانی به سوئیفت افزود: با وجود اینکه بانکهای اروپایی نیز مراودات خود را آغاز کرده اند اما برخی چالش ها هنوز وجود دارد.

گیر با بیان اینکه ایجاد ارتباط با شبکه بین المللی پول و اینکه فعالان خود را با شرایط منطبق کنند زمان می برد، گفت: رفع تحریم ها ضروری است اما کافی نیست زیرا گام های مهم دیگری نیز باید برداشته شود.

وی الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی را لازم خواند و افزود: ما از تلاشهای ایران برای مقابله با پولشویی تشکر می کنیم و لازم است استانداردهای جدید در حوزه بانکی لحاظ شود.

گیر در پایان از بانک مرکزی و شرکت مالکی به خاطر برگزاری این همایش تشکر کرد و گفت: باید از تجارب یکدیگر در راستای رفع چالش ها و بهبود روابط تجاری استفاده کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.