نرم افزارحسابداری صدگان

براساس بودجه ۹۶میزان جریمه مشمولان غایب سربازی برای صدور کارت معافیت تعیین شد + جدول

0 876

حسابداراپ

نمایندگان مجلس در لایحه بودجه ۹۶ میزان جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه را تعیین و تصویب کردند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه) پارلمان و در ادامه رسیدگی به جرئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ کل‌کشور، بند (ب) تبصره ۱۱ ماده واحده این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به دولت اجازه داده شد تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از ۸ سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به صورت نقد و اقساطی که تا پایان سال ۱۳۹۶ تسویه می‌شود، معاف کند. تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

طبق این مصوبه، میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به شرح جدول زیر است:


پندار سیستم


خانه ملتی‌ها مصوب کردند که به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد (۱۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از ۶ ماه، یکسال محسوب می‌شود.

مجلسی‌ها در مصوبه دیگری مقرر کردند برای مشمولان متأهل، ۵ درصد (۵%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند، پنج‌درصد (۵%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

همچنین در بند الحاقی ۴ به تبصره ۱۱ مقرر شد مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پنجاه درصد (۵۰%) تخفیف بهره‌مند می‌شوند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.