نرم افزارحسابداری صدگان

پیش‌بینی اقتصاد ایران در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال ۹۵

0 670

حسابداراپ

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی  ضمن پیش‌بینی اقتصاد ایران در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال ۹۵ تاکید کرد: تا زمان آگاه شدن دولت ترامپ نسبت به مسایل بین‌المللی، شاهد بی‌ثباتی و نااطمینانی در اقتصاد جهانی خواهیم بود.

پندار سیستم


محمدقلی یوسفی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره پیش‌بینی از اقتصاد ایران در روزهای باقی‌مانده تا پایان سال ۱۳۹۵ گفت: البته اقتصاد مانند علوم محض و عدد و رقم نیست که قابل پیش بینی باشد و نمی‌توان به درستی اعلام کرد که چه میزان سرمایه‌گذاری در این مدت انجام شده یا نرخ ارز به چه سمتی خواهد رفت.

وی با این حال شرایط کنونی را عادی ندانست و افزود: یکی از دلایلی که در حال حاضر باعث شده شرایط عادی نباشد، روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا است؛ تا زمانی‌که این دولت به آگاهی لازم از مسایل بین المللی برسد، با سطحی از بی‌ثباتی‌ها مواجه خواهیم بود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: به آگاهی رسیدن دولت جدید ترامپ از مسایل بین‌المللی زمان بر خواهد بود و به سرعت این آگاهی حاصل نمی‌شود.

یوسفی به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ایران اشاره کرد و افزود: در سطح داخلی نیز تصمیمات جدی اقتصادی به ویژه تصمیماتی که دارای تبعات خواهد بود، اتخاذ نخواهد شد و نباید انتظار تغییرات عمده‌ای را داشته باشیم.

این کارشناس مسایل اقتصادی پیش بینی کرد با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در ایران، دولت جدید آمریکا در سه ماه آینده به ارزیابی شرایط خواهد پرداخت و منتظر نتیجه انتخابات در ایران خواهد ماند؛ این موضوع باعث می‌شود تا در سه ماهه آینده شاهد وضعیت نااطمینانی باشیم و تصور نمی‌کنم تصمیم جدی گرفته شود.

این استاد دانشگاه درباره انتظار تورمی و رشد نقدینگی در ماه آخر سال گفت: برخی از مسائل روند عادی دارد و تغییرات قیمت‌ها در سه ماهه آخر سال موضوع جدیدی نیست؛ در همه کشورها و در زمان نزدیک شدن به ماه‌های آخر سال، قیمت‌ها افزایش می‌یابند.

این کارشناس مسایل اقتصادی توضیح داد: مشکل اقتصاد ایران کمبود تولید داخلی است که باعث فشار بر واردات می‌شود؛ همزمان تداوم برخی از محدودیت‌ها در زمینه نقل و انتقال ارز و تبدیل ارز حاصل از صادرات نفت باعث شده تا انتظار افزایش عرصه دلار را نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های ارزی باعث خواهد شد تا کشور برای تامین نیازهای خود از برخی از کشورها مانند چین و هند که صادرات نفت به آنها بالا است، به جای ارز، اقلام مورد نیازش را تامین کند.

یوسفی پیش بینی کرد که در ماه آخر سال بنا به دلایل ذکر شده نرخ ارز و برخی از کالاها در بازار داخلی افزایش پیدا کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.