نرم افزارحسابداری صدگان

شنبه به جای پنجشنبه تعطیل می‌شود

3 670

حسابداراپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تغییرات در تعطیلات رسمی کشور را بر اساس طرح اصلاح لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور تشریح کرد.


قانون-ساماندهی تعطیلات رسمی کشور با حفظ ۴۴ ساعت کاری در هفته/ شنبه به جای پنجشنبه تعطیل می‌شود

به گزارش قانون به نقل از خانه ملت، شکور پورحسین شقلان بر ضرورت ساماندهی تعطیلات رسمی کشور تاکید کرد و افزود: در طرح اصلاح لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور تغییراتی لحاظ شده که البته نیاز به بحث و بررسی زیادی برای تاثیرگذاری این تعطیلات بر اقتصاد کشور دارد.

نماینده مردم پارس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در  ماده ۲ طرح مذکور تعطیلی روز ۴ فروردین به ۵ فروردین تغییر پیدا کرده و روزهای ۱۲ فروردین که مصادف با روز جمهوری اسلامی ایران است و  همچنین تعطیلی ۱۵ خرداد حذف می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: همچنین در طرح اصلاح لایحه قانونی تعیین تعطیلات رسمی کشور یک ماده به ماده ۴ این قانون الحاق شده که بر اساس آن شنبه ها به جای پنج شنبه ها تعطیل خواهد شد.

وی با یادآوری قانون مدیریت خدمات کشوری تاکید کرد: در این قانون که مصوب سال ۸۶ است ساعات کاری کارمندان دولت ۴۴ ساعت در هفته اعلام شده است همچنین در قانون کار نیز روز جمعه به عنوان تعطیل هفتگی کارگران با استفاده از دستمزد است که تعداد ساعاتی که برای کارگران ذکر شده از قانون مدیریت خدمات کشوری تبعیت می کند.

پورحسین تاکید کرد: در اصل ۱۷ قانون اساسی نیز اشاره شده که مبنای کار ادارات دولتی بر هجری شمسی است و تعطیلی رسمی در کشور نیز روز جمعه قرار داده شده است همچنین تعطیلی رسمی مدارس کلیمیان در روز شنبه تعیین شده که این مهم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز به همراه دارد؛ حال با توجه به همه این موارد در تعطیلات تغییرات بنیادی صورت نگرفته و مهمترین بحث آن تعطیلی روز شنبه خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: یکی از دلایل پیشنهاد تعطیلی روز شنبه ها همسان سازی با تعطیلات کشورهای دیگر است که نمایندگان در نظر دارند جهت تبالات بهتر اقتصادی این روز تعطیل شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مقایسه روزهای تعطیل در ایران با دیگر کشورها، گفت: بر اساس این مقایسه، آمریکا ۱۱۷ روز و چین ۱۱۵ روز در سال تعطیل هستند درحالی که ایران ۷۸ روز تعطیلی دارد که در رتبه یازدهم قرار گرفته است این درحالی است که  سرانه کار مفید در ایران ۱۵ است اما آمریکا با این تعداد از تعطیلات،  سرانه کار مفیدش ۴۲ است و این نشان می دهد کشورهایی که تعطیلات بیشتری دارند سرانه کار مفیدشان بیشتر است.



محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. رضا می گوید

    خیلی هم خوب یه کم به دنیا نزدیکتر می شیم

  2. majid می گوید

    تعطيل بودن روز شنبه حدود ١٥درصد كاهش مصرف سوخت و انرژي و كاهش الودگي هوا ميگردد

  3. محمد می گوید

    اگه احمدی نژاد بود در هفته ۴ روز تعطیلی داشتیم جمعه که تعطیل بود و ۵شنبه هم که در زمان خودش تعطیل کرد الان هم شنبه و یکشنبه را تعطیل میکرد کاری هم به قانون مانون هم نداشت خوبی اش این بود که کارهاش عوام پسند بود ۴ روز تعطیلی بابا برو حالش ببر!!!!!!!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.