نرم افزارحسابداری صدگان

حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز تامین اجتماعی تهران

0 770

حسابداراپ

مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران از حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در ۱۹ مرکز درمانی تهران خبر داد و گفت: تا پایان امسال کلیه مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان تهران بیماران را بدون ارائه دفترچه بیمه پذیرش می‌کنند.

پندار سیستم


به گزارش ایسنا، محمدتقی خسروانی‌مقدم در نشستی خبری با بیان اینکه اداره کل درمان تهران پیشانی درمان سازمان تامین اجتماعی است، گفت: ۹۰۰۰ کارمند داریم. ۱۰ بیمارستان، ۲ دی‌کلینیک، ۱۷ پلی‌کلینیک و ۹ درمانگاه در تهران مشغول ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان هستند.

وی افزود: شمار مستمری‌بگیران اصلی تهران یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که با احتساب مستمری‌بگیران تبعی به ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش می‌رسد.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای دو قسمت بیمه‌ای و درمان است، گفت: در بخش درمان به دو گونه مستقیم در مراکز ملکی و غیرمستقیم در مراکز طرف قرارداد ارائه خدمت می‌کنیم که بیشترین هزینه‌های ما مربوط به بخش غیرمستقیم است.

خسروانی‌مقدم ادامه داد: بودجه مصوب سال ۹۵ برای درمان در مراکز ملکی ۹۰۰ میلیارد تومان و در مراکز غیرملکی ۳۳۰۰ میلیارد تومان بود. تا پایان آذرماه امسال، ۲۰۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم که از جمله آنها می‌توان به آمار پرداختی ماهانه ۱۱ میلیارد تومانی به پزشکان طرف قرارداد، پرداختی ۶۸ میلیاردتومانی به داروخانه‌های طرف قرارداد و پرداخت ماهانه ۱۷۱ میلیاردی به بیمارستان‌های طرف قرارداد اشاره کرد.

وی درباره میزان بدهی اداره کل درمان تامین اجتماعی تهران به مراکز طرف قرارداد گفت: مطالبات پزشکان را تا مردادماه، مطالبات داروخانه‌ها را تا شهریورماه پرداخت کرده‌ایم و درباره بیمارستان‌ها پرداختی‌ها متفاوت بوده است. به عنوان مثال بیمارستان‌های دانشگاهی تا اردیبهشت‌ماه مطالبات خود را از ما دریافت کرده‌اند. قرارداد و تفاهم‌نامه سه‌جانبه اخیر که میان تامین اجتماعی، وزارت بهداشت و بانک رفاه برقرار شد، بسیاری از مشکلات را حل کرد و راه را باز کرده است تا بتوانیم بدهی‌ها را به حداقل برسانیم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران به انجام ۶۴ هزار و ۷۹ عمل جراحی در ۹ ماهه اول امسال اشاره کرد و گفت: در مجموع ۷ میلیون بار ویزیت انجام شده که سهم پزشکان عمومی ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار، سهم پزشکان متخصص ۲ میلیون و۷۰۰ هزار و سهم دندانپزشکان ۵۰۰ هزار ویزیت بوده است.

خسروانی‌مقدم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به علت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی، گزارشاتی مبنی بر عدم پذیرش دفترچه‌های بیمه در بیمارستان‌های دولتی داشته‌اید یا خیر؟ گفت: موردی گزارش نشده است که دفترچه‌های ما را پذیرش نکرده باشند، تنها در سه شهرستان مشکلاتی به وجود آمده بود که سریعا حل شد.

وی درباره حذف دفترچه‌های بیمه نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: صدور کارت هوشمند با حذف دفترچه‌ها از یکدیگر تفاوت دارند در واقع بستر و زمینه صدور کارت‌های هوشمند درمان، حذف دفترچه‌های بیمه است که ما برنامه حذف برنامه‌های دفترچه بیمه را از دو سال گذشته شروع کرده‌ایم و تا این لحظه ۱۹ واحد درمانی تهران این برنامه را اجرا کردند و تا نیمه اسفندماه در کلیه مراکز ملکی تامین اجتماعی در استان تهران دفترچه‌های بیمه حذف خواهند شد.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران ادامه داد: کاهش مصرف برگ دفترچه، تسریع در پاسخگویی بیماران سرپایی و امکان تولید بانک متمرکز اطلاعاتی از جمله مزیت‌هایی حذف دفترچه‌های بیمه است. ۵۰۰ پزشک در این برنامه با ما مشارکت داشتند و در گام‌های بعدی مرتبط شدن مراکز با یکدیگر، سپس حذف دفترچه‌ها در مراکز غیرملکی و در نهایت صدور کارت هوشمند درمان را خواهیم داشت.

خسروانی‌مقدم درباره ارتقای هتلینگ بیمارستان‌های تامین اجتماعی نیز گفت: در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان در بحث هتلینگ هزینه شد و ارتقای هتلینگ در محورهای بهداشت، خدمات رفاهی، ساختمان و تاسیسات در چند مرکز به انجام رسید و بودجه مصوب ما در این امر در سال جاری ۹ میلیارد تومان است و ارتقای هتلینگ در محورهای ساختمان و تاسیسات در پنج بیمارستان از جمله لواسانی، رضوانی، امام‌رضای اسلامشهر، آیت‌الله کاشانی و ۱۲ بهمن در حال انجام است.

وی در ادامه به راه‌اندازی چند بخش جدید در بیمارستان لبافی‌نژاد اشاره کرد و گفت: فردا دستگاه شتاب‌دهنده خطی که مربوط به درمان آنکولوژی است در بیمارستان فیاض‌بخش افتتاح می‌شود و این بیمارستان تنها مرکز درمانی تامین اجتماعی است که به این دستگاه مجهز است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.