نرم افزارحسابداری صدگان

ماده ٧٥ قانون کار، علیه زنان نیست

0 868

حسابداراپ

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: ماده ٧٥ قانون کار نه تنها علیه زنان نیست بلکه به نفع آن‌هاست و با اجرای درست و علمی آن، زنان از حاشیه امنیت روحی، روانی و جسمی بیشتری برخوردار خواهند شد.

پندار سیستم


به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ناهید حیدری در حاشیه نشست کمیته سخت و زیان‌آور غرب تهران اظهار داشت: هدف قانونگذار از ممنوعیت زنان به معنای تفکیک جنسیتی نبوده بلکه زنان بنابر شرایط فیزیکی و جسمی نباید در کارهای خطرناک و سخت و زیان‌آور به کار گرفته شوند.
وی افزود: البته در قانون دهم تاکید شده است که کارفرمایان ظرف دو سال نسبت به رفع آلاینده‌های محیطی کارگاه خود اقدام کنند که متاسفانه این مساله هنوز از سوی برخی کارفرمایان در خصوص سالم‌سازی و ایمن‌سازی محیط کار رعایت نمی‌شود.

وی تأکید کرد: حضور زنان در چنین محیط‌هایی نه تنها به نفع آنان نیست بلکه باعث بیماری و از دست دادن سلامتی آنان می‌شود که خسارت‌های ناشی از چنین شرایطی هزینه‌های سنگینی به آنها و خانواده هایشان تحمیل می‌کند.
حیدری ماده ٧٥ قانون کار را حامی زنان شاغل دانست و افزود: اگر ماده ٧٥ قانون کار، حضور زنان در مشاغل سخت و زیان‌آور را منع کرده اما استثناهایی نیز در این زمینه وجود دارد مثلا کارکنان نظام سلامت مانند پرستاران در مشاغل سخت‌ و زیان‌آور مشغول به کار هستند یا قانون، شغل خبرنگاری را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور شناخته است که حضور زنان در این حوزه بلامانع است و آنها از شمول ماده ٧٥ قانون کار مستثنی هستند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران در ادامه گفت: آنچه هم اکنون اهمیت دارد آن است که قانون‌گذار تاکید دارد که کارفرمایان با تمهیداتی بتوانند آلایندگی‌های محیطی را برطرف و محیط کار سالمی را برای کارگران  فراهم کنند چرا که آسیب‌ها و هزینه‌های ناشی از مشاغل سخت‌ و زیان‌آور در بعد جسمی و روحی به مراتب بیشتر است و جبران آن امکانپذیر نیست از طرفی برای سازمان بیمه‌گر نیز هزینه‌های بالایی را به دنبال دارد و ادامه چنین وضعیتی بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور را با بحران مالی مواجه خواهد کرد.
حیدری اظهار داشت: حضور زنان در بسیاری از مشاغل نشان داده که این گروه از نیروی کار همپای مردان توانسته‌اند در محیط‌های کار و در بازار اشتغال از عهده مسئولیت‌هایی که به آنان واگذار شده به خوبی برآیند و معتقدم که اگر محدودیتی هم در برخی موارد برای زنان وجود دارد، می توان با اصلاح آن فضا شرایط کار را برای فعالیت آنان مهیا نمود.
حیدری تعداد بازنشستگان زن نسبت به کل بازنشستگان در مشاغل سخت و زیان‌آور را ١٠درصد اعلام نمود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.