نرم افزارحسابداری صدگان

فعالیت طلا فروشان زنجان با حل مشکل مالیاتی آنان از سرگرفته می شود

0 533

حسابداراپ

فعالیت طلا فروشان شهرستان زنجان پس از هشت روز تعطیلی، با حل مشکل مالیاتی آنان از سرگرفته می شود.


به گزارش ایرنا، واحدهای طلا فروشی شهرستان زنجان برای هشتمین روز متوالی اقدام به تعطیلی واحدهای خود در اعتراض به مالیات های سنگین کرده اند.
بر روی کرکره های پایین همه واحدهای طلافروشی در پاساژهای تهران، نور و راسته طلا فروشان در بازار سرپوشیده زنجان، نوشته هایی با متن’ به دلیل اینکه نمی توانیم مالیات ارزش افزوده ۹ درصدی از مشتریان محترم دریافت کنیم، به مالیات ارزش افزوده دارایی معترض هستیم.’ نصب شده است.
شامگاه یکشنبه عده ای برای خرید حلقه نامزدی و سرویس طلا برای عروس در بازار حضور داشتند و نگران از تهیه نکردن این فلز گرانبها بودند.

پندار سیستم

 طلافروشان زنجانی مشتاق تعطیلی واحدهای خود نیستند

رئیس اتحادیه طلافروشان شهرستان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز برای هشتمین روز است که این واحدها اقدام به تعطیلی کرده اند و تا زمانی که مالیات های سنگین ارزش افزوده از سوی مسئولان مرتفع نشود این روند ادامه دارد.
سید محمد صفائی اظهارکرد: چندین جلسه با معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی برگزار شده که در این جلسه ها قول حل مشکل واحدهای طلافروشی داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: روز گذشته/یکشنبه/ صنف طلافروشان شهرستان زنجان نیز با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان جلسه ای در خصوص حل مشکل مالیاتی داشتند.
رئیس اتحادیه طلافروشان شهرستان زنجان گفت: پرداخت مالیات های ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی از توان این صنف خارج است که باید تعدیل شود.
صفائی تاکید کرد: مشتاق به تعطیلی واحدهای طلافروشی این شهرستان نیستیم، اداره کل دارایی باید مالیات بر ارزش افزوده را تعدیل کند تا صاحبان این صنف از توان پرداخت آن را داشته باشند.

 دریافت نکردن مالیات از مشتریان، دلیلی بر استنکاف آنان از پرداخت مالیات نمی شود

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: دریافت نکردن مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان از سوی طلافروشان، دلیلی بر استنکاف آنان از پرداخت مالیات و عقب نشینی این سازمان در اجرای قانون برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از این صنف نمی شود.
میر حیدر رضوی یادآورشد: مثل سایر مودیان مالیات بر افزوده، طلا فروشان هم می توانند به امور مالیاتی مراجعه و اعتراض خود را در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اعلام می کنند.
وی اظهار کرد: اداره امور مالیاتی پس از بررسی موضوع اعتراض، اقدام به دریافت مالیات می کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.