نرم افزارحسابداری صدگان

الزام دستگاهها به اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه

0 849

حسابداراپ

بیمه‌ها باید در این باره به تعهدات خود عمل کرده و به گونه ای به مقوله اجرا و نظارت توجه داشته باشند.


 رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم مشکل جایگزینی نیرو و کمبود منابع را از جمله عوامل عدم اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه دانست وگفت: به صورت جدی نیاز است بیمه ها این هزینه را متقبل شوند زیرا اجرای این قانون حق طبیعی مادران است.

بیمه‌ها باید در این باره به تعهدات خود عمل کرده و به گونه ای به مقوله اجرا و نظارت توجه داشته باشند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه قانون افزایش مرخصی زایمان در تمامی دستگاه‌ها لازم الاجرا است، گفت: در این باره کمبود نیروی انسانی باید رفع و منابع لازم برای اجرای قانون تامین شود.

خضری اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه را از جمله اهرم های موثر در افزایش نرخ باروری و جمعیت دانست و گفت: تا سال ۱۴۱۰ اگر با همین نرخ رشد جمعیت پیش برویم با پیری جمعیت روبرو و جزو کشورهای پیر محسوب خواهیم شد.

دولت باید به سیاست های تشویقی مانند بهبود اقتصاد، اشتغال و افزایش مرخصی زایمان زوجین در جهت فرزندآوری بیشتر توجه جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، یادآور شد: متاسفانه برخی نهادها به دلیل نگرانی از اجرای قانون مرخصی زایمان از جذب بانوان خودداری می‌کنند یا در صورت جذب به آنها توصیه می‌کنند بچه‌دار نشوند؛ می‌توان گفت مهمانداران خانم هواپیما از جمله اقشاری هستند که از این موضوع بیشترین آسیب، صدمه و لطمه را می‌بینند زیرا از آنجایی که این قشر تحت پوشش بیمه نیستند به موضوع مرخصی زایمان این قشر توجهی نمی‌شود و حتی برخی از آنها به دلیل ترس از دست دادن کار خود بچه دار نمی شوند.

در کشوری مانند آمریکا افراد بیشتر به دنبال بیمه هستند تا دستمزد، در واقع اگر بیمه نباشد حق افراد تضییع شده و آینده ای ندارند اما متاسفانه در کشور ما به این امر توجهی نمی شود.

این نماینده مجلس، با انتقاد از اینکه کیفیت، نظارت و مدیریت بیمه های کشور قوی نیست، تصریح کرد: ساختار بیمه ریزی در کشور دچار اشکال است زیرا با وجودی که برخی بانوان شاغل تحت پوشش بیمه هستند اما افزایش مرخصی زایمان در مورد آنها اعمال نمی شود.

منبع:خانه ملت

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.