نرم افزارحسابداری صدگان

هر ایرانی روزانه ۱۰ تومان صدقه می‌دهد

0 680

حسابداراپ

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه هر ایرانی به طور متوسط روزانه ۱۰ تومان صدقه می‌دهد، گفت: مجموع درآمد کمیته امداد از صدقات در هفت ماهه امسال ۱۶۳ میلیارد تومان است.


به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد ذوالفقاری در نشست خبری با اشاره به رویکرد جدید کمیته امداد و مدیریت جهادی افزود: نیت ما سرعت در خدمت‌رسانی و افزایش میزان خدمات و ارتقای اعتماد عمومی، سرمایه اجتماعی و مشارکت مردم است.

وی ادامه داد: در حوزه محرومیت‌زدایی، کمیته امداد قصد دارد با مشارکت بیشتر مردم، حجم خدمات را افزایش دهد تا کاهش فقر، سرعت بیشتری بگیرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، اصلاح صندوق‌های صدقات در کل کشور را یک ضرورت دانست و گفت: تعداد صندوق‌ها به نسبت جمعیت و درآمد هر شهر و کارکردهای اقتصادی هر منطقه تغییر خواهد کرد. یکی از اساسی‌ترین کارکردها، زنده کردن مسئولیت اجتماعی افراد، شرکت‌ها و گروه‌های مختلف جامعه است، زیرا در حال حاضر کمتر اتفاق می‌افتد اصناف به صورت جمعی وارد حوزه محرومیت‌زدایی شوند.

ذوالفقاری اضافه کرد: کمیته امداد به دنبال متناسب‌سازی درآمد انفاق با GDP هر استان است زیرا برخی استان‌ها پتانسیل بیشتری برای کمک کردن دارند و کمیته امداد نتوانسته صاحبان سرمایه را شناسایی کند.

وی سهم انفاق در سبد خانوار را خوب توصیف کرد و ادامه داد: البته این وضعیت مطلوب نیست و باید بیشتر شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه هر ایرانی به طور متوسط روزانه ۱۰ تومان صدقه می‌دهد، تأکید کرد: در حوزه اکرام، حامیان در هر ماه ۳۰ هزار تومان کمک می‌کنند و حوزه مشارکت‌های اجتماعی باید بتواند به خیرین و مشترکین خود، خدمات متفاوت را ارائه دهد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از شبکه‌های مجازی و شیوه‌های نوین برای نشان دادن اثرات کمک‌های حامیان و ترسیم مسیر استفاده از پول و کمک‌ها هستیم.

پندار سیستم

وی با بیان اینکه تمامی وجوه دریافتی از مردم صرف خدمت به محرومین می‌شود، افزود: در هفت ماهه گذشته از سال ۹۵، کمیته امداد ۱۶۳ میلیارد تومان در حوزه صدقات درآمد داشته، همچنین درآمد کمیته امداد از مجموعه طرح‌ها مثل طرح برچسب، تاج‌ گل و دیگر طرح‌ها ۲۳۷ میلیارد تومان بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: کمیته امداد در طرح اکرام و محسنین ۱۶۱ میلیارد تومان، در زکات نقدی ۴۱ میلیارد تومان و در زکات غیرنقدی ۳۲ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. همچنین مجموع دریافتی کمیته امداد در فطریه، کفاره و جشن‌های برگزار شده ۱۳۰ میلیارد تومان است که با احتساب کمک ۱۸۰ میلیاردی در حوزه نقدی، مجموع کمک‌های دریافتی کمیته امداد در هفت ماهه امسال به ۷۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

ذوالفقاری اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، قرار بود تا پایان سال ۹۵، ۱۱۵۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم. البته هزینه‌های فقر بسیار بالاتر از میزان کمک‌های مردمی است و حضور مردم تنها ۲۵ درصد از مجموعه منابع مورد نیاز امداد را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: تلاش این است که این نسبت ۲۵ درصد افزایش یابد، زیرا کمیته امداد ۱۰ میلیون مشترک در قالب صندوق صدقات، طرح اکرام، محسنین، نیکوکاران و … دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از خیرین هستیم تا از ظرفیت آنها به طور کامل استفاده کنیم، زیرا برخی مددجویان نیازمند جهیزیه، برخی نیازمند اشتغال و گروهی به خدمات سلامت نیاز دارند. همچنین ۱۵۰ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد فاقد مسکن هستند و باید به استفاده تخصصی از خیرین برسیم.

ذوالفقاری با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در میان دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: باید تفکر کمیته امداد در درون خانواده‌ها شکل بگیرد تا افراد مشکلاتشان در درون خانواده حل شود و به سمت کمیته امداد سرازیر شوند.

وی گفت: توزیع جغرافیایی خیریه‌ها باید متناسب با نیازهای هر منطقه یا شهر باشد.

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.