نرم افزارحسابداری صدگان

کارمندان ژاپنی در خطر مرگ به دلیل اضافه‌کاری!

0 531

حسابداراپ

از هر چهار شرکت ژاپنی، کارمندان یک شرکت در خطر مرگ به دلیل اضافه‌کاری‌های پشت سر هم هستند. این یافته را اولین گزارش دولتی ژاپن در مورد «کاروشی» یا پدیده مرگ به دلیل کار زیاد بیان کرده است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «یو اس ای تودی»، بر اساس گزارش دولت ژاپن، ۲۳ درصد از شرکت‌های ژاپنی کارمندانی دارند که ۸۰ ساعت و یا بیشتر در ماه اضافه‌کاری می‌کنند که درمجموع، در حدود ۴ ساعت در روز را شامل می‌شود. این میزان اضافه‌کاری، آستانه‌ای است که دولت ژاپن به‌عنوان «آستانه مرگ» شناسایی کرده و در مورد آن هشدار داده است.

این گزارش، اضافه‌کاری را مسئول حداقل ۹۶ مرگ به علل پزشکی دانسته است که بیشترین دلیل این مرگ‌ها، حمله قلبی و سکته است و ۹۳ تن دیگر نیز در سال گذشته به همین دلیل دست به خودکشی زده‌اند.

یافته‌های این گزارش بر اساس تحقیقاتی است که بر روی بیش از ۱۷۰۰ شرکت و در حدود ۲۰ هزار کارمند در طول یک سال منتهی به ماه مارس ۲۰۱۵ انجام‌ شده است.

آژانس پلیس ملی ژاپن، تعداد خودکشی‌های مرتبط با کار را در حدود ۲ هزار مورد در سال عنوان کرده است که نشان می‌دهد این موضوع، از آنچه آمارهای دولتی می‌گویند هم خطرناک‌تر است. آمار و ارقام این گزارش، بر اساس اتفاقاتی است که ادعاشده مربوط به خودکشی در محل کار است؛ آمار پلیس نیز اعداد و ارقام مربوط به خودکشی‌هایی است که گفته می‌شود بر اساس قانون مرتبط با محل کار، اعلام‌ شده‌اند.

پندار سیستم

این اولین آمار بر اساس قانون سال۲۰۱۴ دولت، برای پیشبرد تلاش‌ها برای جلوگیری از مرگ و خودکشی از کار زیاد بوده است. گروهی که توسط شینزو آبه،نخست‌وزیر ژاپن منصوب‌ شده‌اند، در ماه گذشته دیدارهای خود را آغاز کردند تا به ایجاد تغییرات اساسی در محیط کار ژاپن که می‌تواند شامل محدودیت‌های جنسی و الزامات اضافه‌کاری باشد، بپردازند.

مشکل کار زیاد و طولانی‌مدت کارمندان در ژاپن، مرگ‌ و میر و یا اختلالات جسمی و پزشکی، روحی و روانی حاصل از آن، از دهه ۱۹۸۰ به‌خوبی شناخته‌ شده است. کایل کلیولند، یک استاد روانشناس و دستیار مدیر موسسه مطالعات آسیایی معاصر در دانشگاه توکیو، در این باره گفت: «از لحاظ تاریخی، این مسائل ناشی از طرز فکر ژاپنی‌ها است. فضای شرکت‌ها و سازمان‌ها شبیه به سازمان‌های خانوادگی است که مردم از لحاظ احساسی و عاطفی، به شدت به محل کار خود و شرکت‌ها وابسته هستند.

مردان نیز بر این اساس ترجیح می‌دهند بیشترین مدت زمانشان را در محل کار خود بگذرانند. این جو و فضای صمیمی در محیط‌های کار ژاپن، مسلماً یکی از موتورهای معجزه‌ای بود که به اقتصاد ژاپن کمک بسیاری کرد؛ اما همین فضا و صمیمیت عواقبی نظیر اختلالات روحی و روانی، افسردگی و خودکشی‌ها را نیز با خود به همراه دارد.

قانون استانداردهای کار ژاپن، ساعات کاری را محدود به ۸ ساعت در روز و ۴۰ ساعت در هفته کرده است؛ اما اجازه می‌دهد که کارمندان تا ۸۰ ساعت در ماه و یا در مواردی خاص تا ۱۰۰ ساعت در ماه هم اضافه‌کاری کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.