نرم افزارحسابداری صدگان

واکنش اتحادیه صادرکنندگان به اخذ مالیات ارزش افزوده از واگن های صادراتی

0 563

حسابداراپ

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: اخذ مالیات ارزش افزوده از واگن های صادراتی قانونی نیست.


محمد حسین روشنک با گلایه از اجرایی نشدن بسته حمایت از صادرات در آستانه روز ملی صادرات، اظهار کرد: متاسفانه نه تنها بسته حمایت از صادرات تاکنون اجرایی نشده بلکه هر روز شاهد سنگ اندازی های جدیدی بر سر راه صادرکنندگان هستیم .

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان، روشنک ادامه داد: به تازگی شاهد محدودیت های صادراتی جدیدی هستیم از جمله اینکه اخیرا راه آهن بخشنامه ای را به استان ها صادر کرده مبنی بر اینکه صادرکنندگان باید٩ درصد ارزش افزوده بابت كل كرايه واگن های صادراتی پرداخت كنند.

پندار سیستم

وی تاکید کرد: در حال حاضر با مشکلات عدیده ای که در اقتصاد کشور وجود دارد بازرگانان امکان پرداخت هزینه ها به صورت دلار را ندارند و بنابراین باید تمام مخارج با پول رایج کشور و به ریال پرداخت گردد.روشنک با بیان اینکه به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از راه های برون رفت از رکود توجه به اقتصاد « صادرات محور» است، تصریح کرد: همواره گفته شده که صادرات معاف از مالیات است اما راه آهن بدون توجه به این موضوع به دنبال گرفتن مبلغی اضافی از صادرکنندگان است.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز هم در کشور شاهد تصویب قوانین یکباره از سوی مسئولان هستیم، گفت: از روز گذشته صادرکننده با مراجعه به راه آهن با قانون جدید احتساب هزینه ها به دلار مواجه شده که این امر مقدار ناچیز صادرات کنونی را نیز کاهش خواهد داد.

وی ضمن انتقاد از این اقدام راه آهن که بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی و کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی استان نسبت به این اقدام راه آهن به شدت انتقاد دارد و به نظر من برای وضع قوانین نباید به صورت یکباره وارد عمل شد و برای تصویب یک قانون باید جلسات متعددی با حضور دست اندرکاران و کارشناسان این امر برگزار شود.

 

 


 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.