نرم افزارحسابداری صدگان

دستگاههای دولتی می توانند حساب «دریافت و پرداخت هدایا» داشته باشند +سند

0 2,669

حسابداراپ

بر اساس بخشنامه جدید خزانه داری کل کشور به ادارات کل امور اقتصادی استانهای مختلف، شرایط افتتاح حسابی خاص توضیح داده شده است.


به گزارش صبحانه، بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی که تحت عنوان ماده ۷۱ مکرر قانون محاسبات عمومی تلقی می شود، پرداخت هرگونه وجهی توسط وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی و شرکتهای دولتی به دستگاههای اجرائی به عنوان کمک یا هدیه به صورت نقدی و غیرنقدی به جز در مواردی که در مقررات قانونی مربوط تعیین شده یا می شود، ممنوع است.

البته در عین حال در این قانون تاکید شده است که هدایای ‌نقدی که با رعایت این قانون برای مصارف خاص به وزارتخانه‌ ها، مؤسسات دولتی و شرکتهای دولتی اهداء می شود باید تنها به حساب بانکی مجاز که توسط خزانه داری کل کشور برای دستگاههای مذکور افتتاح شده یا میشود، واریز شود.

اما به نظر می رسد در اجرای این دستور قانونی، ابهامات و شائبه هایی وجود داشته است چراکه بر اساس بخشنامه جدید خزانه داری کل کشور به ادارات کل امور اقتصادی استانهای مختلف، توضیحاتی در خصوص این مجوز قانونی داده شده است.

پندار سیستم



طبق این بخشنامه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که دستگاههای اجرایی که نام آنها در ماده قانونی های مذکور ذکر شده است، می تاونند علاوه بر سرفصل های اعلامی، از یک حساب دریافت و پرداخت تحت عنوان “کمک یا هدایا” نیز استفاده کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.