نرم افزارحسابداری صدگان

آخرین جزئیات عدم محدودیت سقف حقوقی ۴ گروه از بازنشستگان و دو شغله ها

0 733

حسابداراپ

اکبر شیرمحمدی اظهار داشت: برغم اینکه این ۴ گروه سقف حقوق ندارند، تنها دو نفر از بازنشستگان کشوری بیش از ۱۴ میلیون تومان دریافت می‌کنند.


مدیرکل فنی صندوق بازنشستگی کشوری چهار گروه از بازنشستگان کشوری شامل اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، قضات، دیوان محاسبات کشور و کادر سیاسی وزارت امور خارجه را فاقد سقف حقوق عنوان کرد.

اکبر شیرمحمدی اظهار داشت: برغم اینکه این ۴ گروه سقف حقوق ندارند، تنها دو نفر از بازنشستگان کشوری بیش از ۱۴ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جمع بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۳۲ نفر شامل یک میلیون و ۴۹ هزار و ۱۱۰ نفر از مشترکین، بازنشستگان و ۲۲۸ هزار و ۱۲۲ نفر از مشترکین، متوفی یا وظیفه بگیر هستند، گفت: وظیفه بگیران یا مستمری بگیر صندوق شامل همسر دائم، فرزندان، پدر و مادر، شوهر و نوادگان هستند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ حداقل حقوق وظیفه ۹ میلیون ریال و حداکثر حقوق هفت برابر حداقل حقوق یعنی ۶۳ میلیون ریال است، گفت: برای دریافت حقوق وظیفه، برای فرزندان که فرزند دختر و پسر تا ۲۰ سالگی یا چنانچه دانشجو باشند تا ۲۵ سالگی، فرزند دختر در صورت نداشتن شغل و شوهر بدون محدودیت سنی، فرزندان علیل یا ناقص العضو که از کارافتادگی دائم داشته و در کفالت مستخدم متوفی بوده باشند، نوادگان دختر یا پسر در صورتی که پدرشان فوت شده و در کفالت پدربزرگ بازنشسته باشند، می‌توانند از حقوق وظیفه استفاده کنند.

بازنشسته‌های ورزش فرصت زیادی ندارند

پندار سیستم

ابلاغیه دولت و جدیت مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف بازنشسته‌ها یک ماه و نیم پیش اعلام شد و در همین خصوص دکتر حسن روحانی، قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کشور ابلاغ کرد که این مصوبه مجلس و نامه روحانی به وزرایش، فصل‌الخطاب همه مدیران بازنشسته در ورزش ایران است.

سازمان بازرسی کل کشور نیز با پیگیری‌هایی که در این خصوص دارد روند همکاری وزارت ورزش و جوانان را در این ارتباط مطلوب ارزیابی کرده است. به گفته یک مقام آگاه در سازمان بازرسی کل کشور محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان تاکنون اهتمام خوبی در بحث دو شغله‌ها، منع به‌کارگیری اعضای شورای شهر و بحث دو تابعیتی‌ها و افراد دارای گرین‌کارت در ورزش داشته و با قانون منع به‌کارگیری افراد بازنشسته در ورزش نیز قانونمدار رفتار کرده است.

وزارت ورزش و جوانان دو شغله‌ها را از ریاست در فدراسیون کنار گذاشته و اعضای شورای شهر نیز نتوانستند همزمان با کار در شورا، صندلی ریاست را در فدراسیون اشغال کنند. نمونه‌های بارز این قانونمداری را می‌توان در انتخابات قایقرانی با احمد دنیامالی و وزنه‌برداری با حسین رضازاده جست‌و‌جو کرد که هر دو از فدراسیون‌های مربوط کنار کشیدند. حتی در زمینه افراد دو تابعیتی و دارای گرین‌کارت به نتیجه رسیدیم و شاهد خروج این افراد از راس فدراسیون‌های ورزشی هستیم.

این مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به ابلاغیه دولت در گفت‌وگو با جام‌جم اضافه می‌کند: هنوز از فرصت ۶۰ روزه کناره‌گیری بازنشسته‌های ورزش باقی مانده است و طبق اطلاعات ما وزارت ورزش و جوانان برای فدراسیون‌هایی که با افراد بازنشسته اداره می‌شوند، برنامه‌ریزی کرده است تا دچار چالش نشوند و در فضایی آرام و بدون تنش تغییرات مرتبط با روسای بازنشسته این فدراسیون‌ها انجام شود.

منبع:جام جم



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.