نرم افزارحسابداری صدگان

۲۷ مرداد؛ پرداخت مابه‌التفاوت بازنشستگان

0 721

حسابداراپ

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: مابه‌التفاوت ناشی از افزایش ۱۴ درصدی حقوق سال ۹۵ بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی روز ۲۷ مرداد به حساب آنان واریز خواهد شد.


محمدحسن زدا در گفت‌و‌گو با ایران، درباره نحوه پرداخت معوقات بازنشستگان و مستمری‌بگیران گفت: حقوق مردادماه بازنشستگان طبق روال از بیستم این ماه به حساب آنان واریز می‌شود اما مابه‌التفاوت افزایش مستمری دو ماه ابتدای سال (فروردین و اردیبهشت) بازنشستگان و مستمری‌بگیران به‌صورت جداگانه روز ۲۷ مردادماه به حساب آنان در سراسر کشور واریز می شود.

وی اظهار داشت: مابه‌التفاوت دو ماه اول سال به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بازنشسته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که این مبلغ طبق برنامه‌ریزی و نرم‌افزارهایی که سازمان تأمین اجتماعی آماده کرده، به صورت متمرکز روز۲۷ مردادماه پرداخت خواهد شد و به این وسیله مطالبات بازنشستگان و مستمری‌بگیران با سازمان تأمین اجتماعی تسویه می‌شود.

حسن زدا با بیان اینکه در حال حاضر حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۸۱۲ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، گفت: مابه‌التفاوت دو ماه ابتدای سال برای هر بازنشسته متفاوت بوده و متناسب با حقوق او محاسبه می‌شود، اما به طور میانگین بر‌اساس کف و سقف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، رقمی بین ۲۲۷ هزار تا یک میلیون و ۵۶۸ هزار تومان به حساب آنان واریز خواهد شد.

پندار سیستم

به گفته زدا، سازمان تأمین اجتماعی با تحت پوشش داشتن ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر، ماهانه ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی به رشد مستمری‌ها در سال‌های گذشته اشاره و تأکید کرد: در سال‌های ۹۲ و ۹۳ مستمری‌ها ۲۵ درصد، سال ۹۴ مستمری ۱۵ درصد و در سال ۹۵ نیز ۱۴ درصد رشد داشت و در مجموع در دولت یازدهم با افزایش ۷۹ درصد مستمری‌ها روبه‌رو بودیم این درحالی است که در ۸ سال دولت قبل ۴۳ درصد مستمری‌ها‌ها رشد داشت.

زدا در ادامه اظهار داشت رویکرد  سازمان تأمین اجتماعی حمایتی است و میان بخش‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی آن تفکیکی وجود ندارد چرا که همه بخشهای این سازمان در جهت خدمت به بیمه‌شدگان و بازنشستگان حرکت می کنند لذا امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و افزایش توان مالی سازمان تأمین اجتماعی وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان ارتقایابد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.