نرم افزارحسابداری صدگان

شرط کاهش ساعت‌ کار زنان شاغل

0 714

حسابداراپ

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون ایرادات شورای نگهبان در لایحه کاهش ساعات کاری زنان شاغل رفع و تصویب شد.


به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که در جلسه این کمیسیون ایرادات شورای نگهبان در لایحه کاهش ساعات کاری زنان شاغل رفع و تصویب شد.

سلمان خدادادی در توضیح جلسه کمیسیون اجتماعی گفت:‌کمیسیون اجتماعی در جلسه‌ای به بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه کاهش ساعات کاری بانوان پرداخت. اشکال و ایراد شورای نگهبان ناظر بر این بود که در مصوبه مجلس بخش خصوصی و غیردولتی نیز ملزم به کاهش ساعات کاری زنان شاغل در شرایط خاص شده بود که چون این بانوان از قبل قرارداد بسته‌اند نمی‌توان بخش خصوصی را ملزم کرد که برای آن‌ها کاهش ساعت کاری کمتر از هشت ساعت با دریافت مزایا و حقوق هشت ساعت را اعمال کنند.

پندار سیستم

وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی برای رفع ایراد شورای نگهبان مصوب کرد که این کاهش ساعت کاری برای بانوان شاغل در بخش خصوصی و غیردولتی مشروط به رضایت این بخش انجام شود و اگر کارفرما رضایت داشته باشد کاهش ساعت صورت گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم‌چنین گفت که در این جلسه لایحه احکام مورد نیاز اجرای برنامه ششم با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد که این جلسه تا پایان هفته ادامه دارد.

هم‌چنین خدادادی گفت: دو کارگروه بررسی دو طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد و بررسی طرح ساماندهی حقوق و دستمزدهای عمومی ویژه مقامات و مدیران نیز بعد از جلسه کمیسیون با حضور طراحان و نمایندگانی از وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها برگزار شد و در آن موارد پیشنهادی طراحان مورد بررسی قرار گرفت و این جلسه نیز در هفته‌های آتی برای رسیدن به نتیجه مشخص ادامه خواهد داشت.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.