نرم افزارحسابداری صدگان

امکان پیگیری قانونی معامله‌ای که درآن فریب خورده‌ایم‌، حتی بعد از چندسال هم وجود دارد ؟

0 875

حسابداراپ

آیا بعد از گذشت چندسال از انجام معامله‌ای که در آن فریب خورده‌ایم، می‌توانیم موضوع را قانونا پیگیری کنیم؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.


پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری میزان، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره امکان پیگیری قانونی درباره معامله‌ای که چند سال پیش انجام شده، این است:

باعرض سلام خدمت شما. بنده مدت دوسال و نيم پيش سواري پرايدي را به شخصي فروخته و خريدار تعويض پلاك انجام داده وسند نيز به نام خود زده است. اكنون بعد از گذشت اين مدت شاكي بر اين است كه اتاق ماشين  تعويضي بوده وبا توجه به اينكه اينجانب ماشين رابه مدت چهار روز قبل از اخذ قولنامه در اختيار خريدار قرار داده تا از همه لحاظ ماشين را چك كرده ودر مورد خريد فكر كامل كند، لطفا من را راهنمایی نمایید.

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:
چنانچه در قرارداد فی مابین امکان فسخ(خیارات) ساقط شده باشد، طرح دعوی از سوی خریدار ممکن نبوده، بجز دعوای تدلیس که مربوط به فریب درمعامله است؛ بدین معنا که شما تعمدا عیبی را به جهت فریب خریدار از وی پوشانده باشید؛ به نحوی که هیچ شخص متعارفی متوجه امر نشود. بنابراین خریدار می‌تواند با طرح دعوا و اثبات تعویضی بودن اتاق و اینکه شما آن را در حین معامله مخفی کرده‌اید و نیز اثبات اینکه خودش بتازگی متوجه این امر شده(زیرا فسخ معامله بدلیل فریب، در زمره مواردی است که مشمول مرور زمان می‌شود.) موضوع را از مراجع قضایی پیگیری کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.