نرم افزارحسابداری صدگان

جملاتی که نباید در مصاحبه شغلی به کار برد

0 1,089

حسابداراپ

نکات مختلفی برای انجام یک مصاحبه شغلی ارائه شده است که در این بین نکاتی نیز در خصوص حرف‌هایی که نباید در طول مصاحبه بزنیم وجود دارد. در این مقاله به ۲۴ جمله یا کلمه‌ای می‌پردازیم که فرد متقاصی شغل نباید از آن‌ها در طول مصاحبه استفاده کند.


به گزارش زومیت و به نقل از بیزینس اینسایدر، همه افراد می‌دانند که مصاحبه شغلی یکی از پر استرس‌ترین کار‌ها است. در اغلب مصاحبه‌های شغلی فرد باید روی صندلی بنشیند و افراد مصاحبه کننده شرایطی را ایجاد می‌کنند که فرد کاملا بیگانه جلوه کند. البته افراد باید در حوزه‌های مشخصی گفتگو را ادامه دهند.

افراد مصاحبه کننده اقداماتی را انجام می‌دهند که فرد از مسیر مصاحبه خارج می‌شود و در کنار آن گیج شده، احمق و خام به نظر می‌رسد. با این اوصاف افراد باید در طول مصاحبه مراقب حرف‌هایی که می‌زنند باشند. در ادامه با ۲۵ کلمه و جمله‌ای که نباید در طول مصاحبه شغلی به زبان آورد،‌ آشنا می‌شویم.

شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد؟
سوالاتی مثل “شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد؟” باعث می‌شود که خام جلوه کنید. بهتر است از پرسیدن سوال‌هایی که به سادگی می‌توان جوابشان را در گوگل جستجو کرد، خودداری کنید.

حقوق من چقدر خواهد بود؟
پرسیدن سوالاتی در خصوص حقوق و پول در ابتدای مصاحبه باعث می‌شود که مغرور و بی‌ادب به نظر بیایید.

آیا مجبورم که ساعات طولانی کار کنم؟
سوالاتی نظیر این که آیا بنده مجبورم ساعاتی طولانی کار کنم این پیام را به مصاحبه کننده می‌فرستد که من تنبل هستم و نمی‌خواهم زیاد کار کنم.

چه زمانی می‌توانم به تعطیلات بروم؟
پرسیدن سوالاتی در خصوص زمان‌های تعطیلی نشان می‌دهد که شما به کاری که فعلا حتی آن را به دست نیاورده‌اید، متعهد نیستید.

کی می‌توانم ترفیع بگیرم؟
بهتر است که در جریان مصاحبه شغلی روی خود شغل متمرکز شوید و سوالاتی در خصوص آینده و ترفیع‌های آتی نپرسید.

چه اتفاقی می‌افتد وقتی هم جهت با رئیس و همکارانم نباشم؟
پرسش سوالاتی نظیر اینکه “چه اتفاقی می‌افتد اگر هم جهت با همکارانم نباشم؟” باعث می‌شود که فرد مصاحبه کننده شگفت‌زده شود و احتمال دهد که با سایر همکاران مشکل خواهید داشت. همچنین پرسیدن این سوال باعث می‌شود که به نظر برسد کار کردن با شما سخت است.

مزایای شغلی در نظر گرفته شده برایم چیست؟
بهتر است سوالاتی در خصوص مزایای شغلی و موارد این چنینی را در انتهای مصاحبه بپرسید. بهترین موقع برای پرسیدن چنین سوالاتی زمانی است که مطمئن شدید کار مذکور را به دست آورده‌اید.

چه زمانی واجد شرایط ارتقا خواهم بود؟
پرسیدن سوالاتی در خصوص ارتقای شغلی باعث می‌شود که فرد مصاحبه کننده فکر کند که پول مهم‌ترین موضوع ممکن برای شما است.

می‌توانم زود سر کار حاضر شوم و زمانی که کارم تمام شد بروم؟
پیش از اینکه شغل مذکور را به دست بیاورید نباید در خصوص اعمال زمان‌بندی مورد نظرتان بحث کنید.

آیا ازدواج کرده‌اید؟ آیا بچه دارید؟ و موارد این چنینی
هرگز از فرد مصاحبه کننده سوالات شخصی نپرسید.

پندار سیستم

آیا پروفایلم را در شبکه‌های اجتماعی بررسی می‌کنید؟
جویندگان کاری که آینده‌نگر هستند باید احتمال این را بدهند که پروفایل شبکه‌های اجتماعی‌شان توسط کارفرما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیا سوابق بنده را بررسی خواهید کرد؟
پرسیدن این که “آیا سوابق من را بررسی خواهید کرد؟” باعث می‌شود که فرد مصاحبه کننده مشکوک شود و در این خصوص کنجکاوی بیشتری به خرج دهد.

آیا ایمیل‌ها و مصرف اینترنت را بررسی می‌کنید؟
اگر فرد در جریان مصاحبه شغلی بپرسد که “آیا ایمیل یا مصرف اینترنت را بررسی می‌کنید؟” باعث می‌شود که پرچم قرمز مصاحبه کننده برافراشته شود. پس هرگز نباید در مصاحبه شغلی چنین سوالی پرسیده شود.

آيا دفتر کار خودم را خواهم داشت؟
شاید داشتن یک دفتر کار اختصاصی چندان موضوع مهمی نباشد و پرسیدن سوالاتی در این خصوص ممکن است نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار دهد.

من این شایعه را در خصوص مدیرعامل شنیده‌ام، آیا حقیقت دارد؟
هرگز نباید در مصاحبه‌های شغلی شایعات بی‌اساس را وارد کرد. زیرا این کار باعث می‌شود که غیر حرفه‌ای به نظر برسید.

چه موردی باعث می‌شود که همکاری خاتمه یابد؟
پرسیدن سوالاتی در خصوص اخراج و اتمام فعالیت کاری موضوع چندان جالبی نیست. زیرا فردی که قصد استخدام دارد پیش از دادن شغل به متقاضی در خصوص اخراجش فکر نمی‌کند.

آیا می‌توانم در طول روز تماس شخصی داشته باشم؟
پرسیدن اینکه “آیا می‌توانید در طول روز تماس‌هایی شخصی داشته باشید؟” نشان می‌دهد که تصمیم ندارید به صورت صد در صد روی کارتان متمرکز شوید.

سایر مزایای این کار چیست؟ (منظور حق خواربار و…)
اگر فرد متقاضی در خصوص سایر مزایای شغلی سوال بپرسد فرد مصاحبه کننده تصور می‌کند که وی بیشتر به دریافت مزایا فکر می‌کند و تمرکز زیادی روی موفقیت شرکت ندارد.

من خیلی مضطربم
اگر در جریان مصاحبه بسیار مضطرب و نگران باشید باز هم نباید این موضوع را ذکر کنید. زیرا شرکت مورد نظر دوست ندارد فردی را استخدام کند که فاقد اعتماد به نفس است.

باید از رابطه با چه کسانی در شرکت خودداری کنم؟
فکر کردن در خصوص هرج و مرج‌های جاری در شرکتی که فعلا حتی وارد آن نیز نشده‌اید موضوع چندان مناسبی نیست و نباید در مصاحبه شغلی مطرح شود.

اظهار تاسف
از عذرخواهی‌های پی در پی خودداری کنید. زیرا باعث می‌شود غیرفعال و عصبی جلوه کنید.

من هیچ نقطه ضعفی ندارم
گفتن اینکه هیچ نقطه ضعفی ندارید نشان می‌دهد که متکبر هستید.

استفاده از کلمات رکیک
از گفتن کلمات رکیک در مصاحبه شغلی خودداری کنید. گفتن چنین کلماتی غیرحرفه‌ای و مبتذل بودنتان را نشان می‌دهد.

چگونه می‌توانم این کار را به دست آورم؟
پرسیدن اینکه چگونه می‌توانید آن کار را به دست بیاورید یا چه چیزی باعث شد که موفق به دریافت آن شغل نشوید چندان موضوع مناسبی نیست. زیرا باید منتظر نتیجه باشید. اگر نتوانستید شغل را به دست بیاورید، در این خصوص ایمیلی بفرستید تا باعث پیشرفت‌تان در آینده شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.