نرم افزارحسابداری صدگان

پرداخت ماهیانه ۵۰۰ میلیارد مزایای جانبی به مستمری بگیران

0 698

حسابداراپ

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سه نوع مستمری پرداخت می شود ، گفت:ماهانه ٣ هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود که ۵۰۰ میلیارد آن مزایای جانبی است.


به گزارش خبرگزاری مهر، منصورآتشی با بیان اینکه حمایت های سازمان تامین اجتماعی به ٢دسته کوتاه و بلندمدت تقسیم می شود، اظهار داشت: تعهدات کوتاه مدت مقطعی است و در اثنای بیمه پردازی فرد پرداخت می شود مانند غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری و مقرری بیکاری.

آتشی حمایت های بلندمدت را اصلی ترین حمایت های سازمان های بیمه گر از جمله سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: این حمایت ها از آنجایی که مستمراً و ماهانه پرداخت می شود، به آن مستمری می گویند.

وی به بیان انواع مستمری ها پرداخت و افزود:  بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان ، سه نوع مستمری است که از سوی سازمان تامین اجتماعی به افراد واجد شرایط پرداخت می شود.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه حدود ٢ میلیون و ٤٠٠ هزار نفر بازنشسته ومستمری بگیر تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: ماهانه ٣ هزار میلیارد تومان مستمری از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود که ٢٥٠٠میلیارد تومان مستمری و ٥٠٠میلیارد تومان مزایای جانبی است.

آتشی، مزایای جانبی پرداخت شده را شامل کمک هزینه های اولاد، عائله مندی، مسکن و خواربار عنوان کرد.

پندار سیستم

وی در ادامه به تشریح شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی پرداخت و گفت: طبق قانون، برای برخورداری از مستمری احراز شرط سنی  و سابقه بیمه پردازی ضروری است.

آتشی گفت: آقایان با ٦٠سال تمام و ٢٠سال بیمه پردازی و خانم ها با ٥٥ سال تمام و ٢٠ سال  بیمه پردازی، مستحق دریافت مستمری می شوند.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی افزود: همچنین در صورتی که بیمه شده ٣٠سال سابقه بیمه پردازی داشته باشد، برای دریافت مستمری شرط سنی فوق تقلیل می یابد و آقایان با ٥٠ سال و خانم ها با ٤٥ سال تمام مستمری دریافت خواهند کرد.

وی  تصریح کرد: در صورتی که سابقه بیمه پردازی حداقل به ٣٥ سال برسد، بیمه شده از شرط سنی معاف خواهد شد و بدون شرط سنی مستحق دریافت مستمری می شود.

آتشی در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان ومستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال ٩٥ گفت: سازمان های بیمه گر ابتدای سال با توجه به مصوبه هیئت دولت ، مستمری را افزایش می دهند که در مورد بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، افزایش ١٤ درصدی تصویب شد و این سازمان از ابتدای سال آن را لحاظ می کند.

وی در خصوص چگونگی محاسبه میزان مستمری اظهار داشت: بر اساس مشارکت بیمه شده در مدت و مبلغ حق بیمه پرداختی مستمری محاسبه می شود و از این رو باید بیمه پردازان توجه کنند که اول مطمئن باشند لیست حق بیمه در مورد آنان به سازمان تامین اجتماعی ارسال و پرداخت می شود که می توانند از سایت این سازمان سوابق خود را مشاهده کنند.

مدیر کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: همچنین بیمه شدگان دقت کنند که دستمزد واقعی آنان اعلام شود. بعضاً مشاهده می شود که در لیست حق بیمه برخی بیمه شدگان، دستمزد واقعی آنان درج نمی شود و مبلغی کمتر ارسال می شود که آن مبلغ  در لیست ارسالی ملاک محاسبه مستمری قرار می گیرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.