نرم افزارحسابداری صدگان

آیا همکارانتان به شما حسادت می کنند؟

1 553

حسابداراپ

محیط کار فضایی است که شما روزانه ساعات زیادی را در آن سپری می کنید بنابراین سعی کنید در برابر همکارانتان در نقش کمک کننده و مشوق ظاهر شوید.

پندار سیستم


بهناز مقدم کارشناس علوم اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روش های تعامل در محیط کار اظهار داشت: محیط کار فضایی است که شما روزانه ساعات زیادی را در آن سپری می کنید و با افراد دیگر به صورت مداوم در حال برقراری ارتباط هستید، بنابراین لازم است برای تعامل بهتر با همکارانتان مهارت هایی را فرا بگیرید و به نکاتی توجه کنید.

وی افزود: در محیط کارتان هرگز به این دلیل که پایه شغلی بالاتری دارید، به دیگران فخر نفروشید، چرا که این کار می تواند بسیار آزار دهنده بوده و همکارانتان را از شما دور کند. همواره سعی کنید نسبت به دیگر همکاران و نیز زیردستانتان با احترام برخورد کرده و شخصیت آنها را زیر سوال نبرید و به خاطر داشته باشید که ممکن است روزی جایگاه شغلی شما باهم عوض شود!

این کارشناس ادامه داد: تلاش کنید کمک کننده باشید اگر همکار جدیدی به جمع تان اضافه شد به جای واکنش های منفی سعی کنید ارتباط دوستانه ای با او داشته و اعتمادش را جلب کنید چرا که ایجاد دافعه کردن در  همکارانتان در طولانی مدت بر کیفیت کار شما هم تأثیر خواهد گذاشت.

مقدم تصریح کرد‌: در مناسبت های مختلف مثل تولد، ازدواج و فوت اقوام با آنها همدلی کنید حتی اگر دوستان صمیمی نیستید از گفتن یک تبریک یا تسلیت ساده مضایقه نکنید.

وی در ادامه تأکید کرد: درباره کمک کردن به همکاران در محیط کار ذکر این نکته لازم است که در این کار آنقد زیاده روی نکنید که کمک کردن برای شما وظیفه محسوب شود و یا  همکارتان وظایفش را به شما محول کرده و از خوب بودن شما سوء استفاده کند.

مقدم گفت: اگر همکارتان دوست صمیمی شماست در محل کار او را با نام خانوادگی بخوانید و از به کار بردن نام کوچک او بویژه به صورت شوخی و خارج از عرف خودداری کنید.

وی افزود: هرگز حس حسادت را در همکارانتان زنده نکنید حتی اگر شما فردی موفق و کارمند نمونه محسوب می شوید، به نحوی رفتار نکنید که نشان دهد شما برتر و بهتر از آنها هستید.

این کارشناس در پایان گفت: اگر احساس کردید همکارتان به هر دلیلی اعم از موقعیت شغلی، وضعیت ظاهری یا محبوبیت شما حسادت می کند سعی کنید بدانید که احساس ضعف  و حقارت می کند بنابراین سعی کنید به او نزدیک شده و حس مثبتی را در وی نسبت به خودتان ایجاد کنید، در نقش یک مشوق ظاهر شده و با گفتن جملات روحیه بخش به او  اعتماد به نفس بدهید تا موضوعیت حسادت را در وی  از بین ببرید.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. علی اکبرمقدمیان می گوید

    اینجانب سال ۱۳۷۰باماده ۱۲۷ بازنشسته شده ام ولی بجای پنج سال یکسال به خدمتم اضافه شده چکار باید بکنم تا به حق قانونی خود برسم لطفا مرا راهنمایی فرمایید. متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.