نرم افزارحسابداری صدگان

بخشودگی ۹۰ درصدی جرایم دیرکرد متقاضیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

0 755

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ۹۰ درصد بخشودگی جرائم دیرکرد متقاضیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، علی یزدانی گفت : با توجه به فرمان مقام معظم رهبری،برنامه های حمایتی و مشوقهای ویژه‌‌ای برای واحدهای تولیدی که به سبب شرایط سالهای گذشته دچار رکود در تولید شده اند، در نظر گرفته شده است که می توان به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی به فرماندهی معاون اول رییس جمهور و متعاقب آن ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد.

یزدانی ، پذیرش مصوبات این ستاد را برای دستگاههای اجرایی لازم الاجرا برشمرد و گفت : تاکنون چند تفاهم نامه و دستورالعمل جهت تحرک بخش صنعت تدوین و ابلاغ شده است که می توان به ارایه تسهیلات بدون در نظر گرفتن برخی محدودیتهای بانکی به واحدهایی که تنها مشکل سرمایه در گردش دارند اشاره کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: البته این حمایتها قطعا از واحدهایی صورت می گیرد که دارای بازار فروش باشد.

یزدانی در ادامه گفت: ۷۵درصد از طرحهای در دست ساخت و ساز بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی استان سیستان و بلوچستان در داخل شهرکها و نواحی صنعتی مستقر است.

وی در سفر یک روزه به این استان با بیان اینکه طرحهای مذکور بالای ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهارداشت: تمام تلاش و برنامه ریزی های دولت و سازمان براین است که این طرح ها به مرحله تولید برسند. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران استقرار عمده صنایع در شهرکها و نواحی صنعتی را از ویژگیهای مثبت و بارز سیستان و بلوچستان برشمرد و خاطر نشان کرد: این موضوع حاصل تدابیر مسئولان استانی و همکاران ما در شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان است.

یزدانی افزود: بیش از ۹۰ درصد این طرح ها را صنایع کوچک تشکیل می دهند که با توجه و حمایت ویژه می توانند ارزش افزوده و اشتغال بالایی را در استان ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: هم اکنون ۲۳ واحد تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان سیستان و بلوچستان در تملک بانکها قرار دارد که باید با توجه به صرف منابع ملی برای اینگونه ازواحد ها تدابیری صورت گیرد تا بار دیگر به چرخه تولید بازگردند.

یزدانی اظهار داشت: بررسی ها و آمار ها نشان می دهد که عمده واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان تنها در ۵ شهرک از ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی استان استقرار دارند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.