نرم افزارحسابداری صدگان

خبرهای جدید مالیاتی برای اصناف/مالیات اصناف همانند سال ۹۳ محاسبه می شود

0 847

حسابداراپ

نماینده اتاق اصناف کشور در سازمان امور مالیاتی از توافق برد – برد اصناف با سازمان امور مالیاتی خبر داد.

ابراهیم درستی اظهار کرد: بر اساس نتایج جلساتی که با سازمان امور مالیاتی داشتیم واحدهای صنفی که برگ قطعی مالیاتی سال ۱۳۹۳ را دارند بر مبنای همان برگ قطعی، مالیات سال ۱۳۹۴ را بدون هیچ افزایشی پرداخت می‌کنند. اما اگر در زمان اظهارنامه مبلغ کل مالیات را پرداخت کنند تا تاریخ ۱۵ مرداد‌ امسال برگه‌های قطعی مالیاتی خود را دریافت می‌کنند و اگر در مرحله‌ دوم یعنی تا پایان شهریور مالیات خود را پرداخت کنند تا یک ماه بعد از آن برگه‌های قطعی مالیاتی خود را دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آخرین گزینه پرداخت مالیاتی کسبه تا پایان آذرماه است، گفت: کسانی که برگ قطعی مالیاتی سال ۱۳۹۳ را ندارند برای اینکه از توافق مالیاتی سال ۱۳۹۴ خارج نشوند اگر ۱۰ درصد مالیات خود را بر مبنای قطعی سال ۱۳۹۲ پرداخت کنند، شامل توافق مالیاتی سال ۱۳۹۴ نیز می‌شوند. نایب‌رئیس اتاق اصناف تهران در عین حال بیان کرد: با این توافق مالیاتی، دولت نیز در آرامش پولش را وصول می‌کند و اصناف نیز به راحتی فعالیت خود را انجام می‌دهند.

پندار سیستم

درستی همچنین اظهار کرد: نکته‌ مهمی که در برخی استان‌ها به‌ویژه تهران باید به آن توجه شود این است که هنوز بسیاری از برگه‌های قطعی کشیده نشده و تکلیف مالیات سال ۱۳۹۳ مشخص نشده است و با تعاملی که با سازمان امور مالیاتی صورت گرفت دوستان قول دادند تا یک ماه آینده این کار را انجام دهند که کسبه بتوانند توافق خود را با سازمان انجام دهند. نماینده اتاق اصناف کشور در سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: هرچقدر با تعامل به جلو برویم فرار مالیاتی از بین می‌رود که البته فرار مالیاتی را کسانی انجام می‌دهند که پرونده مالیاتی در سازمان ندارند و این در حالی است که همه کسبه ما دارای شناسنامه هستند.

منبع:ایسنا



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.