نرم افزارحسابداری صدگان

ازفناوری “NFC” و ارتباط آن با کیف پولتان بیشتر بدانید.

0 791

حسابداراپ

با استفاده از تکنولوژی NFC با پول و کارت های بانکی خود خداحافظی کنید.


هیچ معامله ای بدون آنکه پول نقد در میان باشد جوش نمیخورد و بعد از مدتی پای بلیط های کاغذی به سامانه حمل و نقل عمومی باز شد و دست به دست شدن پول و بلیط های کاغذی هزار و یک آلودگی را به دنبال خود داشت تا اینکه به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی عابر بانک ها جای پول های درشت داخل کیف پول ها را گرفت و از دغدغه پول خرد پیدا کردن مغازه دارها کم کرد.

در رفت و آمد های روزانه اگر گذر شما به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی افتاده باشد حتما از کارت بلیط های الکترونیک که جایگزین بلیط کاغذی و پرداخت نقدی شده است، برای سهولت در پرداخت کرایه مسیر مورد نظر استفاده کرده اید و با سیستم استفاده از آن آشنایی دارید.

تکنولوژی تلاش می کند هر چه بیشتر ابزارها را محدود کرده و کاربرد آن ها را افزایش دهد، اگر این روزها در سطح شهر تهران تردد داشته اید حتما با اطلاعیه سازمان حمل و نقل عمومی شهر تهران رو به رو شده اید و در جریان این موضوع قرار گرفته اید که قرار است تکنولوژی NFCجایگزین کارت بلیط های الکترونیک گردد.

NFC مخفف کلمه Near Field Communication است و همان طور که از اسم آن پیدا است مجموعه ای از استانداردهای مخابرات بی سیم در فاصله های بسته و کوتاه است. تلفن های هوشمند و یا گجت هایی که از امکان NFC برخوردارند می توانند به سادگی اطلاعات را بین خود جابه‌جا کنند.

برای آشنایی با مزایا و کاربردهای این تکنولوژی گفت و گویی اختصاصی با رضا شفیعی کارشناس آی تی ترتیب دادیم، وی در خصوص استفاده از تکنولوژی NFC در خدمات شهروندی عنوان کرد: برای استفاده از این تکنولوژی باید زودتر اقدام می شد و به کاربردهای متعدد آن نیز توجه شود.

وی در ادامه افزود: از مهمترین کاربردهای NFC می توان به پرداخت های مالی از طریق آن اشاره کرد و همچنین کاربردهای متنوع تگ هایNFC هم به امور روزانه افراد سرعت می بخشد.

شفیعی به مزایای این تکنولوژی اشاره کرد و گفت: استفاده از تگ های NFC از نظر شخصی بودن آلودگی کمتری را منتقل می کند و دیگر افراد نگران تاریخ انقضای کارت های بانکی و یا همراه داشتن پول های خود نیستند و راحت تر می توانند از این تکنولوژی برای خدمات پرداخت استفاده کنند.

پندار سیستم

وی عنوان کرد: به دلیل سهولت استفاده از خدمات NFC بر روی تلفن های همراه هوشمند و حتی استفاده از تگ های کوچک مربوط به این تکنولوژی و برقراری ارتباط سریع و راحت بین ابزارهای مجهز به تگ های هوشمند از آن می توان در تمام مکان هایی که نیاز به پرداخت مالی دارد به سادگی استفاده کرد و دیگر با مشکل پول خرد هنگام پرداخت ها رو به رو نمی شویم.

شفیعی در پایان عنوان کرد تا کنون بسیاری از باگ های تکنولوژی NFC شناسایی و اصلاح شده است و استفاده از کارت بلیط های الکترونیک را می توان مقدمه ای برای ورود این تکنولوژی به بازار استفاده مخاطبان دانست.

علاوه بر پرداخت مالی کاربردهای دیگر NFC عبارتند از:

– پرداخت پارکومتر

– دریافت بلیط یا کارت پرواز

– باز و بسته کردن درها. به عنوان مثال بی‌ام‌دبلیو دارای کلیدهای مجهز به NFC می باشد. و یا برای ورود و دسترسی فیزیکی به اتاق ها در ادارات و دانشگاه ها می توان از NFC موبایل استفاده کرد و با نزدیک کردن تلفن هوشمند با محل مورد نظر در را باز کرد.

– دانلود اطلاعات. شرکت های تبلیغاتی و بازرگانی از تگ های NFC برای فروش کالا و محصولاتشان بهره می برند که از کد QR به مراتب ساده تر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.