نرم افزارحسابداری صدگان

جرایم ارائه نکردن اظهارنامه مالیاتی غیرقابل بخشش است

0 628

حسابداراپ

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تغییر ضمانت‌های اجرایی در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: جرایم عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی غیرقابل بخشش است.


“محمدتقی پاکدامن” در خصوص ضمانت‌های اجرایی تسلیم اظهارنامه مالیاتی که در ماده ۱۹۲اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم به آن اشاره شده‌ است، گفت: قبل از اصلاح قانون، مودیان اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل بندهای (الف) و (ب) در صورت عدم ارائه اظهارنامه مشمول ۴۰ درصد جریمه غیرقابل بخشودگی و سایر اشخاص مشمول ۱۰ درصد جریمه قابل بخشودگی بودند اما در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم تغییراتی در این خصوص صورت گرفته‌ است.

پندار سیستم

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی افزود: بر اساس قانون جدید، اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل بابت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر مشمول جریمه معادل ۳۰ درصد مالیات متعلق و سایر مودیان مشمول جریمه معادل ۱۰ درصد مالیات متعلق می‌باشند که در هر دو حالت غیرقابل بخشش می‌باشد.

پاکدامن در خصوص جرایم ناشی از کتمان درآمد در اظهارنامه مالیاتی نیز، عنوان‌ کرد: اگر مودیان اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند اما درآمدشان را کتمان کنند یا هزینه‌ها را غیرواقعی اعلام‌ کنند، مشمول ۳۰ درصد جریمه نسبت به مالیات کتمان شده خواهند بود.

وی خاطرنشان‌ کرد: اگر فردی در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکند، علاوه براینکه نمی‌تواند از معافیت‌ها و تسهیلاتی که در قانون پیش‌بینی شده استفاده کند، به هر میزان درآمدی که کسب می‌کند مشمول مالیات می‌باشد و از این بابت مشمول جریمه عدم تسلیم اظهارنامه نیز می‌شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.