نرم افزارحسابداری صدگان

هکر ها اطلاعات مالیات های پرداختی را سرقت کردند

0 780

حسابداراپ

هکرها به تازگی توانسته‌ اند از طریق شماره شناسایی مودیان مالیاتی و پیش از پرداخت مالیات در سامانه IRS (سامانه اداره درآمد‌ های مالیاتی) به آن حمله کرده و آن را از کار بیندازند.


پین بایگانی الکترونیکی به معنای اطمینان از اطلاعات امن است؛ در حقیقت این پین راهی بود که هکرها را قادر ساخت تا با یک اظهارنامه مالیاتی جعلی دست به نفوذ بزنند.

به گزارش کلیک، همچنان تعداد ثبت آنلاین اظهار نامه‌ های مالیاتی روبه افزایش است، پیش بینی می شود ۸۰ درصد از ۱۵۰میلیون مودی مالیاتی جهت اظهارنامه مالیاتی خود در این فصل به صورت آنلاین اقدام نمایند؛ بنابراین تلاشهایی که هکرها برای سرقت بازپرداخت مالیاتی آنها و جعل پرونده های مالیاتی انجام داده اند رو به افزایش خواهد بود.

در این حملات برای سرقت ۴۵۰۰۰۰ شماره تامین اجتماعی (SSN) و تلاش برای تولید پین های بایگانی الکترونیکی از نرم افزار های ویژه استفاده شده است. در ایالات متحده یک شماره ۹ رقمی برای شهروندان آمریکایی صادر می شود که هویت افراد را مشخص می کند که به این شماره SSN یا شماره تامین اجتماعی گفته می شود. IRS طی اطلاعیه‌ ای اعلام کرد: در این حملات رایانه‌ای، تلاش برای هک ۱۰۰۰۰۰ شماره تامین اجتماعی با موفقیت همراه بوده است.

اداره درآمدهای مالیاتی اعلام کرده شماره های تامین اجتماعی در جایی خارج از سامانه IRS به سرقت رفته است. همچنین در این اطلاعیه آمده است: اطلاعات شخصی مودیان مالیاتی به هیچ وجه افشا نشده است. این سازمان اعلام نموده در آینده مردم را از اثرات این حمله آگاه خواهد ساخت. همچنین آنها به مودیان خود برای محافظت در برابر تکرار این حملات هشدار داده اند.

اینکه هکرها اظهارنامه های مالیاتی وسوسه انگیز را پیدا کنند، اصلاً موضوع تعجب آوری نیست. در این اسناد میزان درآمد، تاریخ تولد، آدرس منزل، اطلاعات خانواده و شماره تامین اجتماعی مشخص است. این اطلاعات نه تنها می تواند منجر به سرقت مالیات پرداختی شود که علاوه بر آن برای شکستن حساب‌ های دیگر مانند حساب بانکی، کارت های اعتباری و یا حساب کاربری در شبکه های اجتماعی کافی است.

پندار سیستم

یکی از سوالات امنیتی پرسیدن نام مادر است، هک اطلاعات اظهارنامه مالیاتی باعث بدست آوردن اطلاعات خانوادگی خواهد شد.

دولت فدرال برای محافظت از گنجینه عظیمی از اطلاعات شهروندان امریکایی در برابر هکرها تلاش‌های زیادی کرده است. این تلاشها شامل اداره درآمدهای مالیاتی نیز شده است، در سال گذشته نزدیک به ۳۰۰۰۰۰  حمله برای دستیابی به سوابق مالیاتی افراد صورت گرفته است. این تلاشها منجر به دستگیری کارمندی شد که قصد داشت به هویت افراد دست پیدا نماید.

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده برای گسترش تکنولوژی امنیت اطلاعات بودجه ۱۹ میلیارد دلاری پیشنهاد داده است. اگر این پیشنهاد به تصویب برسد، بودجه موصوف صرف استخدام کارشناسان سایبری، افزایش امنیت سامانه هایی همچون تامین اجتماعی و نیز تعمیرات اساسی کامپیوترهای دولت خواهد شد.

کمیسر John Koskinen، عضو کمیسیون مالی مجلس سنا در پاسخ به سوالی که در خصوص جدیدترین حملات هکری مطرح شد پاسخ داد : ما با دشمنی با استعداد که فوق العاده پیچیده است طرف هستیم. هکرها گروهی از تبهکاران حرفه ای فعال از سرتاسر جهان هستند که ارگانهای دولتی و موسسات مالی را هدف سرقت اطلاعات و پول قرار داده‌اند.

در بسیاری از این حملات کد ۹ رقمی تامین اجتماعی به سرقت رفته است که معمولاً این اطلاعات جمع آوری شده در بازار سیاه به فروش می‌رسد. در سال گذشته، هکرها از اطلاعات شخصی برای پاسخ های احتمالی به سوالات امنیتی در حساب مودیان مالیاتی استفاده می کردند که در برخی موارد رمز عبور کشف شده و هکر اقدام به سرقت کرده است.

John Koskinen می گوید: با این حجم از اطلاعات به سرقت رفته توسط هکرها، دولت  نیاز به کمک و پشتیبانی دارد. او معتقد است دولت به تنهایی نمی تواند مشکل را حل نماید.

منبع: cnet



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.