نرم افزارحسابداری صدگان

حذف موارد ضدکارگری لایحه برنامه ششم

0 559

حسابداراپ

کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با صدور بیانیه ای از نمایندگان مجلس خواسته است تا در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه از تصویب مفادی که آن به زیان منافع کارگران است، خودداری کند.


به گزارش ایلنا، هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با صدور بیانیه ای از روندی که در تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه در مخالفت با منافع کارگران و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی  اتخاذ شده ، انتقاد کرد.

به باور نویسندگان این بیانیه یکی از عمده ترین انتقاداتی که به لایحه برنامه ششم توسعه وارد است به طرح ناکارآمد ادغام صندوق بازنشستگی فولاد در صندوق تامین اجتماعی مربوط می‌شود چرا که براساس ترازنامه‌های مالی صندوق مذکور هم‌کنون  زیان‌ده بوده و در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

پندار سیستم

یکی دیگر از انتقادات وارده، به طرح افزایش زمان کارورزی از یک ماه و سه ماه به دو سال است  که بر اساس این بیانیه، افزایش هشت برابری دوران کارورزی،  کارگر را از حقوق انسانی و اولیه مندرج در قانون اساسی محروم می کند.

در ادامه این بیانیه  این پرسش مطرح می شود که چرا آیین نامه اجرایی کارورزی و شرایط آن، توسط شورای عالی کار و با مشارکت گروههای کارگری تهیه نشود.

هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در خاتمه این بیانیه از نمایندگان فعلی مجلس نهم شورای اسلامی و کاندیداهای دوره دهم مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند تا به منظور جلوگیری از تضییع حقوق ملت و بروز بحران در خانواده بزرگ کارگری، از تصویب لایحه ششم توسعه که منافع کارگران و سازمان تامین اجتماعی را در نظر نگرفته خودداری نمایند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.