نرم افزارحسابداری صدگان

طلب پیمانکاران از دولت در فرابورس مورد پذیرش قرار گرفت

0 825

حسابداراپ

تاکنون پنج هزار میلیارد تومان متعلق به پیمانکاران طلبکار از دولت در فرابورس مورد پذیرش قرار گرفته است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما حمید هامونی در نشست تخصصی اسناد خزانه اسلامی افزود: پیمانکاران از این رقم ۵۱۲ میلیارد تومان را طی معاملات ثانویه تا امروز با عرضه اسناد خود نقد کرده اند.
وی گفت: در واقع ده درصد این رقم در بازار ثانویه فرابورس مورد معامله قرار گرفته است.
مدیرعامل فرابورس ایران افزود: همچنین در این مدت شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار اسناد خزانه اسلامی بودیم که چندین میلیارد تومان از طرف آنها خریداری شد.
هامونی افزود: عمده این سرمایه گذاران از کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس بودند.
وی با بیان اینکه با ارائه اسناد خزانه اسلامی بازار بدهی های دولت اولا احصا شده و سپس رونق می گیرد گفت: با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و بین بانکی استقبال از این اوراق در بازار فرابورس روز به روز بیشتر می شود.

پندار سیستم

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: تا الان بازار بدهی فرابورس بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.
هامونی گفت: سه سال زمان برد تا اسناد خزانه اسلامی براساس آرای کمیته فقهی سازمان بورس و با کمک بانک مرکزی و وزارت اموراقتصادی و دارایی منتشر شود.
وی با بیان اینکه این اسناد قابلیت نقدشوندگی بسیار بالایی دارد گفت: انتشار و فروش این اوراق باعث جذب سرمایه گذاران خارجی می شود زیرا این اوراق با امضای وزیر اموراقتصادی و دارایی و ضمانت دولت منتشر می شود .
مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه انتشار این اوراق باعث منظم کردن بدهی های دولت و افزایش رتبه اعتباری دولت در محاسبات رتبه سنجی بین المللی می شود، گفت: انتشار این اوراق به رشد غیرتورمی اقتصاد کمک خواهد کرد.
در این نشست تخصصی اعلام شد سررسید این اوراق کمتر از یک سال است و معاملات آن براساس تابلوی اختصاصی معاملات اسناد خزانه اسلامی در فرابورس صورت می گیرد.
در این جلسه همچنین اعلام شد این اوراق از مالیات معاف است و باعث مشارکت بیشتر بخش خصوصی با دولت می شود و از راههای مقابله با پولشویی است.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.