نرم افزارحسابداری صدگان

حذف بیمه ۵۰ هزار نفر ازلیست بیمه

0 553

حسابداراپ

معاون فنی درآمدتامین اجتماعی از حذف بیمه ۵۰ هزار نفر از افرادی که دارای پروانه کسب فعال بوده و به عنوان کارگر ساختمانی ثبت نام کرده بودند، خبر داد.


محمدحسن زدا در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد بیمه کارگران ساختمانی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ساخت و ساز در رکود است به همین دلیل در پیش بینی هایی که برای دریافت سهمی از صدور پروانه ساختمان کرده بودیم، به مشکل برخوردیم به طوریکه شاهد کاهش یک سومی صدور پروانه ساختمان بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: با شهرداری تهران کارگروهی مشترک برای رفع مشکل صدور پروانه ساختمان تشکیل داده ایم تا بتوانیم رکود حاصل را از طریق دیگر جبران کنیم.

پندار سیستم

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: بر اساس ماده ۵ آیین نامه اجرایی مواد ۳ و ۵ قانون بیمه های اجتماعی ساختمانی، مراجع صادرکننده پروانه ساختمانی مکلفند به منظور تامین سهم کارفرمایی حق بیمه کارگران ساختمانی پس از دریافت رسید پرداخت حق بیمه نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند.

زدا در مورد رفع همپوشانی و کارگرانی که به شغل های دیگری مشغولند، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده ۵۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور پروانه کسب فعال داشتند که اگر به نتیجه قطعی برسیم بیمه آنها را قطع خواهیم کرد.

وی گفت: در سال جاری ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی جدید تحت پوشش قرار گرفتند که سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه آنها اقدام می کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.