نرم افزارحسابداری صدگان

اختصاص سهم مالیاتی شهرداری‌‌ها به استانداری‌ها در برنامه ششم

0 497

حسابداراپ

اختصاص سهم مالیاتی شهرداری‌‌ها به استانداری‌ها در برنامه ششم، باعث تضعیف جایگاه شوراهای شهر می‌شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران اختصاص سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ به استانداری‌ها را موجب تضعیف جایگاه شورای شهر می‌شود به گونه‌ای که انجام پروژه‌های شهری نیازمند مهر تایید استانداری‌ها می‌شود.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده گفت: پیش‌نویس لایحه برنامه ششم توسعه کشور نشان می‌دهد سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده که سازمان امور مالیاتی سالانه از مؤدیان دریافت می‌کند، به استانداری پرداخت ‌شود.

کاهش حجم اعتبارات شهرداری در چرخه پرپیچ و خم واگذاری سهم مالیاتی 

پندار سیستم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد واگذاری سهم مالیات بر ارزش افزوده به استانداری‌ها از سوی وزارت اقتصاد و دارایی مطرح شده است، گفت: بر اساس اصلاح قانون، وزارت اقتصاد و دارایی سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها را اخذ و به خزانه می‌دهد، سپس این سهم مالیاتی از خزانه به وزارت کشور تخصیص یافته و پس از آن از سوی وزارت کشور به سازمان شهرداری ها و دهیاری ها واگذار می‌شود.

وی افزود:‌ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نهایتا سهم مالیاتی را به استانداری ها پرداخت می‌کند، بنابراین استانداری‌ها بر اساس تعداد پرو‍ژه‌های شهری سهم مالیات شهرداری هر شهر را تخصیص می‌دهند.

چمران تاکید کرد: با اختصاص سه مالیات بر ارزش افزوده شهردار‌ی‌ها به استانداری‌ها، جایگاه شوراهای شهر نادیده گرفته ‌می شود به گونه‌ای که استانداری پروژه مصوب شورای شهر را باید تایید کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: با تصویب این اصلاح قانونی حجم اعتبارات شهرداری کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه، محمد جواد کولیوند نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با تاکید بر اینکه سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم حذف نشده است، گفت: سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده به صورت استانی در نظر گرفته شده و بناست شورای برنامه‌ریزی هر استان برای برقراری عادلانه سهم شهرداری‌ها را توزیع کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.