نرم افزارحسابداری صدگان

پیشنهاد معافیت مالیاتی برای طرح های ایجاد اشتغال در روستاها

0 566

حسابداراپ

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در ستاد تدوین برنامه ششم توسعه برای طرح های ایجاد اشتغال در روستاها از سوی دولت پیشنهاد معافیت مالیاتی ارائه شده که امید است به تصویب برسد.


به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رضوی، شامگاه چهارشنبه در نشست توسعه روستایی و راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای استان مرکزی که در اراک برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷۰ طرح تعاونی مشارکتی روستایی در کشور در حال انجام است و چهار طرح آن در استان مرکزی است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان داشت: برای حل موضوع اقتصاد که مهمترین گره مشکلات مردم است می توان با طرح های مشارکتی مسائل را برطرف کرد و شرط اول آن است که اعتماد مردم را در جامعه جلب کنیم.

وی افزود: اعتماد سبب افزایش مشارکت می شود و در جامعه ای که مردم اعتماد و مشارکت داشته باشند نظم و تحول حاصل می شود و این جامعه توسعه خواهد یافت.

پندار سیستم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورادامه داد: یکی از راه های علمی افزایش اعتماد مردم موضوع مشارکت های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی است.

رضوی تصریح کرد: جمعیت روستاها ۲۶ درصد جمعیت استان مرکزی را تشکیل می دهد در حالی که در گذشته بالعکس بوده است و عدم توجه به روستانشینی موجب شده تا جمعیت روستا به شهرها مهاجرت کنند و مشکلات حاشیه نشینی را رقم بزنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: این طرح مشارکت روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد شغل در روستاها برنامه ریزی شده است.

رضوی با اشاره به اینکه این طرح بر مبنای میزانی از آورده روستاییان و بقیه تسهیلات بوده و کارمزد وام ها سه درصد است، افزود: دو سال اول متقاضیان از پرداخت اقساط معاف هستند و از سال سوم براساس نوع طرح و بازدهی آن از سه سال تا پنج سال بازپرداخت آغاز می شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.