نرم افزارحسابداری صدگان

مردم با سازمان امور مالیاتی آشتی کنند/رئیس جمهور برتوسعه پایه‌های مالیاتی تاکید دارد

0 504

حسابداراپ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کل کشور فرهنگ سازی، اجرای طرح جامع و جلوگیری از فرار مالیاتی، استفاده از ابزارهای الکترونیکی و شفاف سازی را از برنامه های خود اعلام کرد و گفت: مردم باید با سازمان امور مالیاتی آشتی کنند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید کامل تقوی نژاد در جمع خبرنگار در خصوص برنامه های خود برای نظام مالیاتی، اظهار داشت: اجرای طرح جامع مالیاتی کشور به عنوان مهم ترین طرحی که در حال اجرا است؛ اتمام و تکمیل این طرح جزء اولویتهای اصلی است.
وی ادامه داد: اصلاح قاون مالیاتی بر ارزش افزوده و موضوع قانون صندوق فروش و تکمیل آیین نامه های مربوط به آیین نامه‌های مالیات‌های مستقیم جزو برنامه هایی است که در سال ۹۴ باید اجرایی شود.
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه در تلاش هستیم براساس ارقام پیش بینی شده در قانون سال ۱۳۹۴ نسبت به وصول و تحقق درآمدهای مالیاتی کشور اقدام شود، گفت: با توجه به کاهش قابل ملاحضه درآمدهای کشور باید در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشیم.
تقوی نژاد ادامه داد: فرهنگ سازی و ایجاد اعتماد بین سازمان امور مالیاتی و مردم لازم است و مردم باید آگاهی پیدا کنند که مالیاتی که پرداخت می‌کنند به طور صحیح مصرف می شود و در اولویت های اساسی کشور صرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه مردم باید با سازمان امور مالیاتی آشتی کنند، تاکید کرد: در این زمینه اقداماتی  خوبی انجام شده است اما این آگاهی ها باید در دقیق تر شود.
رئیس سارمان امور مالیاتی کشور، پایه های مالیاتی در کشور، توجه به شرایط اقتصاد کشور و وصول مالیات ار بخش هایی که توانایی بیشتری دارند و جلوگیری از فرار مالیاتی و سامان دادن به معافیت های مالیاتی را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.
تقوی نژاد افزود: استفاده از ابزارهای الکترونیکی را در سازمان مالیاتی لازم است و باید از دستگاه های مختلف مانند قوه قضائیه و مجلس، استانداران در جهت توسعه فعالیت های مالیاتی  کمک بگیریم.
وی درباره میزان مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آینده گفت: قانون بودجه سال ۱۳۹۵ در حال تدوین است و هنوز ارقام بودجه نهایی نشده است، اما در کمیسیون اقتصادی دولت اصلاح این قانون در دست بررسی است.
رئیس سازمان مالیاتی در خصوص جلوگیری از فرار مالیاتی، اظهار کرد: در طرح جامع مالیاتی در این زمینه پیش بینی های لازم صورت گرفته است و شفافیت مالیاتی و شناسایی نقاط فرار و گریزگاه‌هایی که فرارهای مالیاتی احتمالی وجود دارد.
تقوی نژاد شفاف سازی درآمدهای سازمان مالیاتی را از برنامه های خود عنوان و بیان کرد: به مردم می‌گویی که مالیاتی که پرداخت می‌کنند در چه جهاهایی مصرف می‌شود.
به گزارش تسنیم, عصر امروز مراسم معارفه سید کامل تقوی نژاد به ریاست سازمان امور مالیاتی و تودیع علی عسگری رئیس سابق این سازمان امور مالیاتی برگزار شد.

رئیس جمهور بر توسعه پایه‌های مالیاتی تاکید دارد

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان این که از درآمدهای مالیاتی به عنوان درآمد پاک یاد می شود گفت: رئیس جمهور بر توسعه پایه‌های مالیاتی تاکید دارد و این امر در برنامه‌های سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید کامل تقوی نژاد  امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: امیدوارم بتوانم در راستای منویات رهبر انقلاب به خصوص در زمینه مالیات و صیانت از استقلال اقتصادی کشور و اجرای و تحقق اقتصاد مقاومتی گامهای موثری بردارم.

وی افزود: سهم درآمدهای مالیاتی از تولید ناخالص داخلی شایسته جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید تلاش کنیم سازمان امور مالیاتی را در سیاست‌گذاری به جایگاه شایسته‌ای برسانیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از درآمدهای مالیاتی به عنوان درآمد پاک عنوان می‌شود و اصول مالیات صحیح و سلامت مالیات ستانی به درآمدهای کشور برکت می‌بخشد و باعث پوشش اقتصاد کشور خواهد شد.

تقوی‌نژاد با اشاره به این که درامدهای کشور از محل مالیات و نفت تامین می‌شود اظهار کرد: فروش نفت را باید به عنوان یک ثروت ماندگار  در اقتصاد کشور ارتقاء دهیم زیرا نفت متعلق به همه نسل‌ها است و باید برای استفاده صحیح از درامدهای نفتی برنامه‌ریزی شود.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از تکانه‌های اقتصاد بسیار مهم است و این را به عنوان هدف اصلی خود تلقی می‌کنیم و درآمدهای مالیاتی درآمدی است که از درون ظرفیت کشور برای رونق اقتصاد کشور حاصل می‌شود که کشور را بیمه خواهد کرد.

پندار سیستم

وی افزود: باید از طریق فرهنگ‌سازی تحول اساسی در بحث مالیات ستانی ایجاد کنیم که رئیس جمهور هم بر این موضوع تاکید کرد و برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و درون‌زا بخش مالیاتی و درآمدهای آن بسیار مهم است.

به گفته تقوی‌نژاد همه مراجع, مسئولین, احزاب رسانه و … دست به دست هم دهند و تلاش کنند تا در جهت ایجاد فرهنگ صحیح دریافت مالیات اقدام شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: رئیس جمهور بر توسعه پایه‌های مالیاتی تاکید کرد و این امر در برنامه‌های سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

وی با بیان این که دست کارکنان سازمان امور مالیاتی باید در جیب دولت باشد, اضافه کرد: از سیاست‌زدگی در نظام مالیاتی پرهیز خواهیم کرد و نظام شایسته‌سالاری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار خواهیم داد و اعتقاد دارم تامین نیاز کارکنان سازمان امور مالیاتی از طریق دولت تامین شود و بحث رسیدگی به وضعیت حقوق کارکنان این سازمان را در جلسه هیئت دولت مطرح کردم.

تقوی‌نژاد تصریح کرد: امیدواریم مالیات کشور به سلامت و صحیح گرفته شود. از همه ظرفیت‌های دولت و امکانات برای تحقق اهداف استفاده خواهیم کرد و باید مالیات ستانی با وضعیت موجود کشور و متناسب با ظرفیت‌های اقتصاد وصول شود و وصول مالیات صحیح جزو سیاست‌های جدید ما است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به بحث عدالت تاکید کرد: مردم باید آگاهی و باور کنند آنچه که در سازمان مالیاتی انجام می‌شود به درستی و صحیح مورد استفاده قرار می گیرد و عدالت از این جهت که احاد جامعه و بخش‌های اقتصادی جامعه مالیات پرداخت می‌کنند در جای خود هزینه شود.

وی ادامه داد مردم و فعالان باید اطمینان پیدا کنند که در استفاده از درآمدهای مالیاتی فسادی وجود ندارد و در سازمان امور مالیاتی این راه‌ را ادامه خواهیم داد تا به مردم بگوییم که درآمدهای مالیاتی در کدام بخش‌ها هزینه می‌شود.

تقوی‌نژاد گفت: برای تحکیم و تقویت سازمان امور مالیاتی و ایفای نقش از نهادهایی که در بخش نظارتی فعال هستند استفاده خواهیم کرد.

تقوی‌نژاد با اشاره به فرار مالیاتی اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که در بحث سازمان امور مالیاتی مطرح است و از ضرورت‌ها محسوب می‌شود موضوع فرارهای مالیاتی است و  باید از فشار به بخش‌هایی که مالیات پرداخت می‌کنند جلوگیری کنیم و توجه خود را باید به بخشی کنیم که فرار مالیاتی دارند و یا تهدیدهایی که وجود دارد, حذف شوند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.