نرم افزارحسابداری صدگان

عسکری: استعفا خیانت به وزیر است

2 624

حسابداراپ

رئیس سابق سازمان امور مالیاتی کشور با شاره به اینکه اهل خیانت به وزیر اقتصاد نیست، گفت: نه استعفا دادم و نه برکنار شدم؛ بلکه با هماهنگی وزیر اقتصاد تصمیم گرفتیم که این جابه‌جایی را انجام دهیم.


علی عسکری در گفت و گو با تسنیم در مورد جدایی از وزارت اقتصاد و رفتن از سازمان امور مالیاتی، اظهار داشت: استعفاء ندادم و برکنار هم نشدم و دلیلی برای استعفاء نداشتم. به وزیر اقتصاد خیانت نمی‌کنم که استعفاء بدهم و وزیر هم من را برکنار نکرده است.

وی افزود: با هماهنگی آقای طیب‌نیا تصمیم گرفتیم که این جابه‌جایی را انجام دهیم و کاملاً با هماهنگی بوده است. هیچ مشکلی هم با هم نداریم و در نظام اداری این جابه‌جایی یک مسئله طبیعی است و چیز عجیب و غریبی نیست.


پندار سیستم

نماینده‌ سوال کننده از طیب نیا، ۱۳سال بدهی مالیاتی دارد /ادعای جنجالی رئیس سابق سازمان مالیاتی

رئیس سابق سازمان مالیاتی می‌گوید که «در سوال آخری که از آقای دکتر طیب‌نیا صورت گرفت، کسی که اعتراض کرد، یکی از بدهکاران مالیاتی است.»

علی عسکری در مقام رئیس سازمان امور مالیاتی آخرین گفت‌وگویش را با هفته نامه تجارت‌فردا انجام داد و جایش را به سیدکامل تقوی نژاد داد. عسکری در این گفت وگو ادعایی جنجالی‌ای مطرح کرده است:
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، علی عسکری در این گفت‌وگو گفته است: «اگر اصناف با توجه به حجم فعالیتی که در اقتصاد دارند، اعتراض می‌کنند، اعتراض‌شان به این است که نمی‌خواهند شفاف شوند تا سازمان امور مالیاتی به منابع دست یابد و درآمد شناسایی کند. در سوال آخری که از آقای دکتر طیب‌نیا صورت گرفت، کسی که اعتراض کرد، یکی از بدهکاران مالیاتی است. ایشان از سال ۱۳۸۱ تا الان بدهکار سازمان امور مالیاتی است و زمانی که به سراغ مالیاتش می‌رویم، اعتراض می‌کند و اصناف را نیز به یاری می‌گیرد تا در مقابل نظام مالیاتی بایستد. این بداخلاقی است که یک بدهکار مالیاتی، نظام مالیاتی را زیر سوال ببرد و به چالش بکشاند.

این فرد فعالیت اقتصادی دارد و نماینده مجلس هم هست، ولی نمی‌خواهد شفاف عمل کند. ایشان در تعدادی از سال‌ها به سازمان مالیاتی اظهارنامه نداده است و حاضر نیست اسناد و مدارک بدهد. نظام مالیاتی امروز با این چالش‌ها مواجه است. شما به عنوان یک شهروند ایرانی چه انتظاری دارید؟ انتظارتان این است که سازمان امور مالیاتی بر اساس عدالت و انصاف مالیات دریافت کند. چرا نباید بعضی لایه‌های اقتصاد مثل بقیه در تور مالیات بیایند و در مقابل قانون تمکین کنند؟»



محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. محمدخان می گوید

    در اداره امور مالیاتی فقرا هستند که مالیات میدن. پولدارا به هر نحوی فرار میکنند . چون آشنا دارن از نوع فرماندار و غیره.

  2. سفیر می گوید

    وقتی سازمان امور مالیاتی خودش شفاف نیست !!!!! بفرمایند مالیات دریافتی توسط سازمان امورمالیاتی در کجا هزینه می شود؟
    در خرید ساختمان های گران قیمت – در پرداخت پاداش به مدیران – در خرید مهمانسرا در شهرهای توریستی-در خرید ملزومات خارجی گران قیمت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.