نرم افزارحسابداری صدگان

رشته هایی که بیشترین بیکار را دارند

0 580

حسابداراپ

بررسیها نشان می دهد از ۱۱میلیون و ۳۹۲هزار و۲۲۷ نفر فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل سال گذشته، پنج میلیون و ۸۱۳ هزار و ۳۲۲ نفر غیر فعال، چهار میلیون و ۵۴۴ هزار و ۷۷۵ نفر شاغل و یک میلیون و ۳۴ هزار و ۱۲۹ نفر بیکار هستند.


نتایج آمارگیری نیروی کار سال ۹۳ که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است،بیشترین میزان بیکاری در میان جمعیت فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل رشته های مهندسی و حرفه های مهندسی با ۲۳۹ هزار و ۶۳۸نفر است.

همچنین پس از رشته های مهندسی، بیشتر بیکاران دانش آموخته و یا در حال تحصیل به ترتیب در رشته ها بازرگانی با ۲۰۴هزار و ۱۴۰نفر و معماری با ۱۲۶ هزار و ۷۹۵ نفر در مرتبه های بعدی بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی قرار دارند.

براساس تعریف ارایه شده از مرکز آمار ایران ، تمامی اعضای ۱۰ ساله و بیشتر خانوار ها که در هفت روز قبل از مراجعه مامور آمارگیری شاغل یا بیکار نبوده اند و در یکی از گروه های محصل ، خانه دار ، دارای درآمد بدون کار و سایر ، طبقه بندی شده اند به عنوان جمعیت غیر فعال اقتصادی بشمار می آیند.

بیکاری لیسانس ها بیشتر از سایر سایر مقاطع
بنابراین گزارش ،تعداد ۷۲۲هزار و ۲۰۶نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار را مقطع کارشناسی به خود تخصیص داده اند. همچنین این میزان در میان مردان ۳۱۷هزار و ۶۱۶ نفر و در میان زنان ۸۴۶ هزار و ۸۶۷ نفر است.

نتایج این بررسی نشان می دهد ۱۱۰هزار و ۹۰۳ نفر با مدرک دکتری در کشور بیکارند که به تفکیک جنسیت ۷۴ هزار و ۶۵۳نفر را مردان و ۳۶ هزار و ۲۴۹ نفر را زنان به خود اختصاص می دهند.

پندار سیستم

بیکاری زنان دانش آموخته

بر اساس نتایج این گزارش،از یک میلیون ۳۴هزار و ۱۲۹ نفر فارغ التحصیل و یا در حال تحصیل بیکار، ۵۴۶ هزار و ۵۸۷ نفر(۵۳درصد) را زنان تشکیل می دهند.

بیشترین جمعیت فارغ التحصیلان و یا در حال تحصیل بیکار زن در رشته های بازرگانی ، مهندسی و معماری ثبت شده است.

وضعیت بازار کار ایران به چند لحاظ با مشکل مواجه است .از یکسو نرخ دو رقمی بیکاری حکایت از شرایط ناخوشایند بازار کار دارد و از سوی دیگر بیکاری جوانان، زنان و دانش آموختگان از دیگر ویژگی های ناخوشایند بازار کار ایران محسوب می شود.

سرشماری نفوس و مسکن در ایران از ۱۳۳۵ تا ۱۳۸۵ به موجب قانون هر ۱۰ سال یکبار اجرا شد و نخستین آن ۱۳۳۵ بوسیله اداره آمار عمومی صورت گرفت و سرشماریهای بعدی ۱۳۴۵ ، ۱۳۵۵ ، ۱۳۶۵ ، ۱۳۷۵ و ۱۳۸۵ انجام شد.

سال ۱۳۸۶ براساس مصوبه هیات وزیران فاصله زمانی اجرای سرشماری نفوس و مسکن از ۱۰ به پنج سال کاهش یافت و از دوم تا ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در ۳۱ استان ، یکهزار و ۱۳۹ شهر و ۹۶ هزار و ۵۴۹ آبادی این سرشماری انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.