نرم افزارحسابداری صدگان

اصلاح ساختار تشکلهای کارگری و کارفرمایی

0 552

حسابداراپ

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: اصلاح ساختار تشکل های کارگری و کارفرمایی تصویب شد.


معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: آیین نامه هایی در راستای اصلاح ساختار تشکل های کارگری و کارفرمایی به تصویب شورای عالی کار رسیده که امیدوارم تشکل ها علاوه بر رشد افقی از رشد عمودی مناسبی برخوردار شوند .

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهندس سید حسن هفده تن در دومین جلسه هم اندیشی ، همفکری ، گزارش گیری از برنامه ده گانه دستاورد محور حوزه معاونت روابط کار که به صورت ویدئو کنفرانس با استان سمنان برگزار شد، با اشاره به این برنامه ها اظهار کرد: استان های سمنان و فارس از جمله استان های پیشتاز در رسیدن به شاخص های برنامه دستاورد محور به دلیل عدم انحراف از برنامه، دقت و ظرافت و کارشناسی در فرایند پیگیری برنامه ، ارائه آمارهای دوره ای و مقایسه ای نسبت به ۳ ماهه مشابه هستند.
وی در ادامه افزود: آمارهای مربوط به استان سمنان گویای واقعیت ها و زحمات همکاران در این استان است .

مهندس هفده تن تاکید کرد که با هم افزایی با یکدیگر باید به سوی ایجاد نشاط در محیط کار، امحای استرس در محیط کار حرکت و زمینه های شادی را برای کارگران ایجاد نماییم و  این برنامه ملی در صورتی موفق خواهد بود که هم افزایی بهینه ای بین دستگاههای حوزه وزارتخانه با سایر دستگاهها بوجود آید .

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که این حوزه تاثیر زیادی در توسعه و رشد اقتصادی کشور دارد، خاطرنشان کرد: بزرگ سازی اقتصادی استان سمنان یکی از مهمترین مسایلی است که بر روی آن تاکید داریم چرا که این استان از ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برخوردار است و استفاده از آنها منجر به توسعه صادرات و رقابت خواهد شد که در نهایت به رشد دستمزدها خواهیم رسید .

وی در ادامه به واحدهای مشکل دار اشاره کرد و از کارفرمایان خواست که به سوی نوآوری در تولیداتشان حرکت نمایند تا در رابطه با صادرات مشکلی نداشته باشند  و در عین حال از سرمایه گذاری در زمینه هایی که رشد اشتغال پایدار ندارد خودداری نمایند .

پندار سیستم

وی همچنین از کارفرمایان خواست که در رابطه با جذب سرمایه گذار نهایت تلاش خود را انجام دهند .

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به حوادث ناشی از کار و مدل خود ایمنی اشاره و اظهار کرد: بازرسان کار گزارش های ارزیابی چرخه ریسک را پیگیری نمایند و در رابطه با دعاوی در استانها این کار انجام شود و وحدت رویه در هیات های تشخیص حل اختلاف می تواند در این خصوص کمک نماید.

مهندس هفده تن در ادامه افزود: در زمینه های مختلف باید رویه سازی های جدیدی داشته باشیم که با همین وحدت در سراسر کشور و با کمک دیوان عدالت اداری و وزارت دادگستری به نتایج خوبی خواهیم رسید .

وی همچنین به طرح طبقه بندی مشاغل اشاره و اظهار کرد: این طرح نیز از حدود یک سال پیش آغاز شده که طرح بسیار ارزشمندی است که متناسب با آن حق مزد و حق کار نیز افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است : در ابتدای این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه گزارش شاخص های دستاورد محور حوزه معاونت روابط کار در سال ۹۴ پرداخت .

همچنین در این جلسه مهندس یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،اصابتی مدیرکل بازرسی کار و ظریفی آزاد مدیرکل روابط کار و نظری رییس سازمان های کارگری و کارفرمایی در این جلسه مواردی پیرامون برنامه های ده گانه دستاورد محور حوزه معاونت را تشریح کردند .



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.