نرم افزارحسابداری صدگان

بزرگترین واردکنندگان “تحقیق و توسعه” در جهان

0 705

حسابداراپ

برای نمونه اقتصاد موفقی مانند چین؛ در سال ۲۰۱۵ تا ۴۴ میلیارد دلار واردات R&D داشته که در مقایسه با سال ۲۰۰۷ افزایش ۷۹ درصدی را نشان می دهد.

پندار سیستم


اصطلاح تحقیق و توسعه که آنرا در ادبیات اقتصادی با علامت  R&D می شناسند عبارت است از رشته فعالیت های مشحص در یک کسب و کار. سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در تعاریف خود پیرامون این عبارت آورده است: تحقیق و توسعه کارخلاقانه ای است که بطور سیستماتیک جریان دارد تا بر میزان دانش موجود افزوده و توانایی های حاصل از این فرایند را برای ابداع کاربردهای تازه به کار گیرد.

به هرترتیب، حاصل فرایند تحقیق و توسعه به ساخت و کشف دانش نوین حول حوزه های مختلف کسب و کار از تولید تا خدمات منتج می شود.

R&D  در برنامه های اقتصادی کشورهای پیشرفته بسیار پراهمیت است و به عنوان یک فعالیت درآمدزا مورد توجه قرار دارد. به عبارت دیگر کشورهای پیشرفته که دارای توانایی و سبک خاص خود در فرایند تحقیق و توسعه هستند، بخشی از حاصل کار خود را نیز به سایر کشورها صادر می کنند و در مقابل سود بالایی را روانه خزانه خود می کنند. از این رو R&D هم در رشد و شکوفایی علمی و اقتصادی کشور مالک، اثر فوق العاده ای دارد و هم آنکه به عنوان یک فاکتور مهم در صادرات موجب ارزآوری و گردش مالی چشمگیر می شود که بازهم عاملی در راستای شکوفایی اقتصاد کشور صادرکننده خواهد بود.

برای نمونه اقتصاد موفقی مانند چین؛ در سال ۲۰۱۵ تا ۴۴ میلیارد دلار واردات R&D  داشته که در مقایسه با سال ۲۰۰۷ افزایش ۷۹ درصدی را نشان می دهد. آمریکا به عنوان بزرگترین صادرکننده R&D به چین شناخته می شود.

اخیرا شرکت پرایس واتر هاوس کوپرز گزارشی را منتشر کرده که در آن بزرگترین واردکنندگان R&D لیست شده اند که در ادامه بدان خواهیم پرداخت.

گفتنی است  پرایس واتر هاوس کوپرز شرکت چندملیتی خدمات حرفه‌ای است، که طیف وسیعی از خدمات و سرویس‌ها شامل مشاوره مدیریتی، مشاوره مالی، سرمایه گذاری، مشاوره حقوقی، مالیات و حسابرسی را ارائه می کند. شرکت پرایس واتر هاوس کوپرز، در کنار شرکت‌های ارنست اند یانگ، دیلویت و کی‌پی‌ام‌جی، چهار شرکت بزرگ حسابرسی در جهان محسوب می‌شوند. درآمد سالیانه این شرکت، در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۴ میلیارد دلار بوده و شمار کارکنان آن در ۱۵۶ کشور جهان، بیش از ۱۹۰ هزار نفر می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در لندن قرار دارد. (ویکی پدیا)

بزرگترین واردکنندگان R&D در جهان:

۱۰. سنگاپور

۹. فرانسه

۸. کانادا

۷. رژیم صهیونیستی

۶. آلمان

۵. ژاپن

۴. انگلیس

۳. هند

۲. چین

۱. آمریکا

منبع:پول نیوز



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.