نرم افزارحسابداری صدگان

پیش‌بینی نرخ دلار در یک‌ماه آینده

0 569

حسابداراپ

 

یک کارشناس مسایل اقتصادی با پیش‌بینی افزایش قیمت دلار در یک ماه آینده، وضعیت فعلی بازار ارز و دلایل افزایش نرخ دلار را اعلام کرد.


سید بهاء الدین حسینی هاشمی در گفتگو با مهر درباره پیش بینی نرخ دلار تا یک‌ماه آینده گفت: گرچه پیش بینی آینده دلار در کشورمان سخت است اما آنچه مسلم است، این است که فشارهایی بر روی ریال وجود دارد که در مقابل دلار عقب نشینی می کند به نحوی که با افزایش نرخ دلار، ریال تضعیف می شود.

این کارشناس مسایل اقتصادی با اشاره به افزایش تقاضایی که برای نرخ ارز در بازار وجود دارد، تصریح کرد: آغاز سال تحصیلی در خارج از کشور تقاضا برای ارز را در داخل کشور افزایش می دهد، همچنین کمبود ارز که دولت با آن مواجه است، کاهش قیمت نفت و افزایش تقاضای ارز بازرگانی از جمله دلایل افزایش نرخ ارز به ویژه ارز دلار در داخل کشور است.

پندار سیستم

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در یک ماه آینده، نرخ ریال تقویت نشود. در عین حال، دو نرخی بودن و حتی چند نرخی بودن ارز که در حال حاضر در بازار ارز حاکم است، همه بازارها را دچار تلاطم می کند. بر این اساس، به نظر می رسد در یک ماه آتی، نرخ دلار سیر نزولی نداشته باشد و با نوساناتی همراه شود و این نوسانات قیمتی رو به بالا خواهد بود.

حسینی هاشمی در عین حال به کسری بودجه دولت و اینکه دولت به ریال بیشتری برای اداره کشور نیازمند باشد، اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر یک رکود بر بازار  و تجارت خارجی و صنعت کشور حاکم است و علاوه بر آن، دولت با کاهش سایر درآمدها از جمله درآمدهای مالیاتی و گمرکی مواجه است، بر این اساس است که امکان کامل پوشش تقاضای ارز در بازار برای دولت مقدور نیست.

این کارشناس مسایل اقتصادی، کسری بودجه را به خودی خود، تورم زا دانست و با بیان اینکه دولت برای جبران کسری بودجه، نرخ دلار را افزایش نمی دهد، اظهارداشت: البته کسری بودجه و تورم زا بودن آن باعث می شود دولت از بانک مرکزی استقراض کند و این امر باعث کاهش ارزش ریال می شود و در پی آن، تورم ریال بیشتر از دلار می شود و از نظر محاسبات این باعث کاهش ارزش ریال در مقابل دلار خواهد شد.

وی با ذکر این مطلب که پیش بینی می شود نرخ دلار در یک ماه آینده حدود یک یا دو درصد تقویت شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع ارزی کشور محدود است، دولت باید بازار را از طریق تعادل بخشی به عرضه و تقاضا به ثبات برساند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.