نرم افزارحسابداری صدگان

تلاش برای الحاق صندوق به تامین اجتماعی

0 528

حسابداراپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره جزئیات طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز، گفت: در این طرح در نظر داریم تا این صندوق به سازمان تامین اجتماعی الحاق شود.


ایرج عبدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری بررسی طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز در کمیسیون اجتماعی، افزود: در این طرح نمایندگان در نظر دارند تا بیمه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز زیرمجموعه تامین اجتماعی قرار گیرد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فوریت این طرح در صحن علنی مجلس رای نیاورد بنابراین برای بررسی عادی، در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت که در این راستا نشست‌هایی برای الحاق این بیمه به تامین اجتماعی برگزار شد.

پندار سیستم

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: باید بررسی‌های دقیقی پیرامون این الحاق انجام شود به گونه‌ای که ابتدا درباره دارایی‌های صندوق آینده ساز و نحوه انتخاب هیات مدیره بحث و بررسی صورت گیرد.

عبدی یادآور شد: باید به شیوه‌ای عمل شود تا هم کارکنان صندوق بیمه آینده‌ساز ضرر نکنند و هم تامین اجتماعی دچار خسارت و زیان نشود لذا این طرح اکنون در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در بررسی‌های انجام گرفته در کمیسیون اجتماعی مجلس مشخص شد که صندوق آینده ساز فاقد پشتوانه و پیشینه قانونی است و به عنوان یک مؤسسه خصوصی ثبت شده که متأسفانه مسئولان وقت سازمان گسترش بدون توجه به این موضوع اقدام به تأمین بیمه اجتماعی و حتی جایگزینی نوع بیمه در واحدها و شرکت‌های تحت پوشش خود کرده است.

عبدی یادآور شد: در این شرایط بسیاری از افراد حائز شرایط از بیمه تأمین اجتماعی بازداشته و از سوی مسئولان وقت سازمان گسترش به این موسسه که بدون مجوز قانونی عنوان صندوق با ماهیت بیمه‌ای متداخل با وظیفه تنها نهاد متولی امر را برای خود برگزیده است معرفی می‌کنند که این امر البته با نحوی اجبار از سوی سازمان گسترش و اکراه از سوی کارگران مشمول قانون کار همراه بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این طرح سازمان تامین اجتماعی مکلف شده بعد از دریافت کلیه حق بیمه‌ها و مطالبات معوق صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز نسبت به تداوم بیمه افرادی که تحت پوشش این صندوق هستند اقدام کند و آنها را تحت پوشش قرار دهد.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.